Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj život s Kamilem

Říkala jsem si, až budu v důchodu, koupím si fotoaparát a začnu fotit. Jenomže odchodem do důchodu se pro mě pracovně nic nezměnilo, a tak můj sen zůstal spát.

Když jsem v roce 2012 vstoupila na facebook, sen spal stále. A pak, v roce 2014, vznikla na facebooku skupina, Máme rádi Kolín – MRK, já se k ní přidala, obdivovala jsem staré i současné fotografie Kolína a můj sen se probudil. Když se blížily Vánoce, přála jsem si fotoaparát. Ježíšek mě nezklamal a já se stala poprvé v životě majitelkou fotoaparátu, do kterého jsem se tak zamilovala, že se z něho už druhý den, stal Kamil.

Začali jsme dávat na facebook a na MRK, naše fotky a já je doprovázela komentáři. Kamil jel se mnou do Činoherního klubu. Kamil žárlí na Ondřeje Sokola, nechtěl ho vyfotit, ale nakonec si dal říct. Byla jsem na besedě a zapomněla jsem, že mám Kamila v tašce.

Přátelé na facebooku si na Kamila brzy zvykli, a když se nám nějaká fotografie povedla, Kamila chválili. Jednou se kolem něho na MRK, rozpředla debata.

To je dobře, že byl Kamil v divadle s tebou, Irenko!“ „Kamile, už ti některý herec vynadal, že ho fotíš?“ „Kamile, cos to vyfotil? To tě Irena nechala?!“ A do toho se ozval Josef, nový člen MRK, neznalý situace. „A dost, sakra! Kdo to je, ten Kamil?!“ Všichni se na něho sesypali a milý Josef okamžitě věděl, KDO je Kamil...

Uběhl rok mého života s Kamilem. Opět byly Vánoce. Relaxovala jsem na facebooku a pak to přišlo. Založím Kamilovi facebook! A tak Kamil začal žít, protože mě moje fantazie nezklamala...

Víte, že jeden lidský rok je totéž, co je patnáct let u fotoaparátů? A protože se Kamil narodil 24. 12. 2014, je mu právě patnáct! Správný puberťák! Našla jsem půl roku staré fotografie z obchodu s pracovními oděvy, kde mě vyfotografovala paní prodavačka u figuríny hezkého manekýna v pracovní kombinéze a já už tehdy na facebook napsala, že tenhle hezký manekýn, je můj Kamil!

A tak se z Kamila – manekýna, stal na Vánoce 2015, Kamil Fuchs. Založila jsem mu e-mail, facebook a Kamil hned zažádal o přijetí do skupiny Máme rádi Kolín. Obratem byl přijat, hrdě se na MRK producíroval a všichni jsme se bavili reakcí fotografa Milana, který, když tam Kamila objevil, v šoku napsal: „Ty voe, já se picnu! Von je tady i Kamil?!“

Kamil má už hodně přátel, kteří jsou i mými přáteli. Například kolínský starosta, oba místostarostové, ředitel knihovny i ředitel kina. A protože má rád ženy, byl šťastný, když ho o přátelství požádala Nela Boudová, která se mě den před tím zeptala, Ireno, ten Kamil Fuchs, jak o něm píšeš na facebooku, kdo to je? Vyndala jsem Kamila z tašky a Nela se rozesmála...

Muži Kamila tolerují, ale ženy mi ho rozmazlují! Ano. Kamil je doslova jejich miláčkem. Rád si s nimi píše a zásadně neřeší, kolik jim je let.

"Kamilku, tobě to sluší,“ pochválila ho Jaroslava, moje kamarádka, když jsem na facebook dala novou fotografii Kamila - manekýna.

"Děkuju ti, Jaruško! Ty seš taky moc krásná holčička,“ odpověděl jí Kamil, a Jaruška mu poslala smajlíka. „Kamilku, jaká já jsem krásná holčička? Bude mi sedmdesát!“ Ale Kamil se nedal. „To nevadí! Seš moc krásná holčička, protože mě chválíš!“

Když na něho někdy nadávám, okamžitě mě napomene několik jeho ctitelek. Jana, se kterou se známe z facebooku, se na mě včera zlobila nejvíc. Kamilek je prý hodný kluk a nemyslí to tak! Kamil souhlasil a napsal Janě, že ho nemám ráda a že půjde k ní, ale to mu Jana hned rozmluvila.

"Kamilku, Irenka to tak nemyslí, ona by byla smutná, kdybys odešel ke mně. Ale víš, co? Přijď, ty kluku jeden, na návštěvu! I s Irenkou...“

 

Tento fejeton vyšel 29. března 2016 v Magazínu ONA DNES

www.onadnes.cz

Autor: Irena Fuchsová | úterý 29.3.2016 22:19 | karma článku: 23,54 | přečteno: 1601x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,66 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 661x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,90
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.