Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Copak nám to děláte, pane premiére?

Chcete si před sjezdem ČSSD, kde se bude volit nové vedení strany, upevnit svoji nepříliš pevnou pozici, novými a vděčnými straníky, kteří nastoupí místo ministrů či ministryň, které plánujete odvolat?

Nečekala jsem po nedávném volebním krachu vaší strany, že budete svalovat vinu na své ministry, na členy ČSSD, ať jsou to kandidáti, funkcionáři nebo řadoví členové - ale vy dokonce svalujete vinu i na pana Babiše.

Čekala jsem, že po volbách oznámíte, že nabídnete na sjezdu ČSSD svou funkci, protože prohru ve volbách považujete za prohru osobní. A klidně byste to mohl udělat. Osobností na premiéra několik máte. A dokonce i ženu! Mně osobně by se totiž jako premiérka líbila Michaela Marksová a nejsem sama, kdo si myslí totéž.

Škoda, pane premiére, že si vy osobně neuvědomujete, že kroky, které teď, po volbách děláte, občané pozorně sledují a vaše rozhodnutí, odvolávat ministry pět měsíců před sjezdem soc. demokracie a rok před sněmovními volbami, považují za pouhý zoufalý pokus o vaši záchranu. A nemá pravdu první místopředseda soc. demokracie a ministr vnitra, Milan Chovanec, když ho na titulní stránce sobotního Práva citují:

"Sobotka má právo si říct, jaký tým chce kolem sebe."

Pane premiére, vy nemáte právo odvolávat ministry a ministryně jenom proto, že chcete ukázat, jak jste radikální a jak chcete potrestat ty, kvůli kterým, podle vás, voliči nešli k volbám a pokud šli, volili někoho jiného a ne ČSSD.

Nemáte právo pouze kvůli své záchraně měnit ministry a destabilizovat tím jedno, dvě možná i tři ministerstva, která pracují tak dobře, že si toho všímá i běžný občan.

Nejdůležitější věc jsem si nechala na konec. Víte, pane premiére, kdo může za to, že ČSSD "projela" krajské volby? Nikoli ministři či ministryně, ale ti, co jsou nejvíce na očích občanů, komunální politici.

Tady máte několik důkazů.

1.

Bylo to den po komunálních volbách v roce 2010. Změna pro Kolín tehdy získala z 27 míst v zastupitelstvu, osm zastupitelských křesel (jedno bylo i mé). Změna pro Kolín získala nejvíce zastupitelů, Změna pro Kolín tedy vedla koaliční jednání. Na jednání s ČSSD přišlo šest zvolených zastupitelů za ČSSD, středočeský hejtman David Rath (ČSSD) a starosta vesnice Cerhenice, Marek Semerád (ČSSD).

Změna pro Kolín plánovala vytvořit koalici s TOP 09 a s hnutím Kolíňáci. Získala by tak 15 zastupitelů, a měla by ve dvaceti sedmi členném zastupitelstvu, většinu.

"Pokud nepůjdete do koalice s ČSSD," oznámil nám David Rath,"dostanou všichni doktoři ve vaší koalici, výpovědi z kolínské nemocnice."

Doktorů, kterých se toto jeho oznámení týkalo, bylo asi osm. Jeden z nich odstoupil ze zdravotních důvodů, ostatní zůstali, výpovědi od Davida Ratha nedostali a ČSSD na kolínské radnici, odešla do opozice.

Kolín byl u Středočeského kraje odstrkovaným dítětem nejenom do května 2012, kdy byl David Rath zatčen - byl odstrkovaným dítětem až do letošních krajských voleb, kdy stejný Vít Rakušan pomohl hlasy, které dostal od kolínských občanů, k "vymetení" vlády ČSSD a komunistů z vedení Středočeského kraje.

2.

Komunální volby 2014 vyhrála Změna pro Kolín s kolosálním počtem volebních hlasů. Získali jsme 64%. Stala jsem se opět zastupitelkou.

Zatímco Davida Ratha jsem od podzimu 2010 nepotkala, starostu kolínské vesnice Cerhenice, Marka Semeráda (ČSSD), jsem "potkala" 29. 4. 2015.

Šla jsem ten den kolem půl čtvrté, po kolínské Pražské ulicí, fotila jsem si půvabná kolínská zákoutí, a byla jsem už skoro u náměstí, když u chodníku zastavilo auto se staženým okénkem. Za volantem seděl mladý muž kolem pětatřiceti let, který si se mnou začal "povídat".
"Píšeš strašný sračky," řekl. Zdálo se mi, že jsem špatně slyšela.
"Prosím?"
"Že píšeš strašný sračky," opakoval. Někoho mi připomínal, ale nevěděla jsem, koho.
"A kdo jste?" Podivil se.
"Ty mě nepoznáváš?"
"Ne." Otočil se, abych ho viděla z profilu.
"Ty mě fakt nepoznáváš?!"
"Nepoznávám. A můžu si vás vyfotit?"
"Vyfoť si mě, ty krávo," vyrazil ze sebe a rychle odjel směrem k náměstí. A mně v tu chvíli došlo, kdo to byl...

http://kolin.prubezne.cz/zpravy/533-ziska-cerhenicky-starosta-marek-semerad-anticenu-ropak-za-rok-2014.html

3.

Pavel Lebeda, který byl v letech 2008 - 2014 senátorem (jako nestraník za ČSSD), byl také od roku 2010 mým kolegou zastupitelem a seděl při zastupitelstvu proti mně. Když jsme měli na podzim 2013 Zastupitelstvo města Kolína, přihlásil se po projednání jednoho bodu do diskuse a začal chválit starostu Víta Rakušana, že si ani nepřipadá jako v opozici, že se mu líbí, jak pan starosta vede schůze, jak se chová, a chválil ho i za to, jak se tento bod právě projednal.

Pan starosta Rakušan mu za jeho pochvalu poděkoval a pak vyzval zastupitelstvo, aby o tomto, panem Lebedou chváleném bodu, hlasovalo. Koukala jsem na pana Lebedu, zastupitele a senátora, potěšená jeho chválou, ale to, co jsem vzápětí uviděla a uslyšela, mi mou chvilkovou iluzi o opozičním zastupiteli, rychle vzalo.

Pan Lebeda, zastupitel a senátor, se podíval nalevo, po svém kolegovi za ČSSD, podíval se napravo, po své kolegyni za ČSSD, a zeptal se jich:

„Zdržíme se hlasování? Nebo budeme proti?“

A… zdrželi se a byli proti.

4.

V téhle opoziční partičce za ČSSD (2010 - 2014), byl i jistý JUDr. Karel Molnár, který také seděl naproti mně. Netajil se tím, že Změně pro Kolín a jejímu starostovi Vítovi Rakušanovi, fandí. Na Zastupitelstvu sice vystupoval velmi kriticky, ale když mu to, co kritizoval, bylo vedením města vysvětleno, spokojeně pokyvoval hlavou.

Za tyto své sympatie dostal JUDr. Karel Molnár v roce 2014, při komunálních volbách, nevolitelné místo na kandidátní listině. A výsledek voleb?

Do Zastupitelstva města Kolína se díky preferenčním hlasům občanů, dostal za ČSSD pouze JEDEN její člen - JUDr. Karel Molnár, který se stal pro období 2014 - 2018, členem Rady města Kolína.

http://kolinsky.denik.cz/galerie/ko_tsmk_prodej.html?mm=161397

Pane premiére, občané - voliči jsou dobře informovaní.

Občané - voliči si dovedou udělat lidsky správný názor.

Občané - voliči od vás čekali to, o čem píšu na začátku. Že nabídnete na sjezdu ČSSD svou funkci, protože prohru ve volbách považujete za prohru osobní.

Občané - voliči chápou váš úmysl vyměnit ministry či ministryně, jako směšný pokus o to, abyste je, občany - voliče, oblbnul...

Autor: Irena Fuchsová | neděle 6.11.2016 18:55 | karma článku: 27,55 | přečteno: 1164x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,77 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 662x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,91
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.