Ta hrůza?! Stala jsem se matkou...

9. 03. 2017 21:53:24
Všimla jsem si toho za posledních pár let několikrát. Ženy mediálně známé se staly matkami. Prezentují se jako šťastné matky, kterým se dítětem naplnilo jejich poslání ženy, ale stejně se nakonec v rozhovoru profláknou...

A přitom stačí málo. Co to je, to si tady snad mohu jako matka dvou dětí, dovolit napsat.

Poprvé jsem rodila v pětadvaceti, podruhé ve třiatřiceti letech. Pokaždé jsem se na děťátko těšila a byla jsme připravená na to, že v mém životě bude na prvním místě a že udělám vše pro to, abych měla spokojené miminko.

Sebe, svá přání a sny, jsem dobrovolně odsunula stranou. Jsem mladá, na všechno ještě budu mít čas, říkala jsem si spokojeně. Teď mám děti. A zvládala jsem všechno. Bez problémů. Dokázala jsem si vše zorganizovat, nikdo mi nepomáhal a já ani pomoc nepotřebovala.

Za co jsem byla strašně vděčná, bylo hlídání. V tom jsem se mohla absolutně spolehnout na své rodiče, ale hlavně na maminku. "Jenom" hlídali. Měli vše připravené, moje maminka nemusela vařit, uklízet, prát, "jenom" hlídala a já jí za toto "jenom", až do její loňské smrti děkovala, stejně jako jsem děkovala otci, který zemřel, když bylo synovi pět let.

Sami vidíte, že rada je jednoduchá. Sebe, svá přání a sny, dobrovolně odsunout stranou.

27. 2. 2017, jsem četla v Právu rozhovor se zpěvačkou Ivou Frühlingovou. Je jí 34 let. Když dostala otázku, jak vůbec zvládala mateřství, že dřív měla jen kočky a dítě je přece jen jiný element, odpověděla (cituji):

"Jelikož jsem byla poslední z kamarádek, všechny mě na to připravovaly. Ale připravit se na to nedá. To dítě je úžasné. Můj chlapeček je samozřejmě nejúžasnější na světě. Ale péče o dítě je stresující. Nespíte, máte týden mastné vlasy, nestíháte ani sprchu... Je to opravdu velký záhul. Je mi docela líto, že se o tom nemluví, je to takové společenské tabu. Platí to, že když jsem maminka, tak se mám mít úžasně a všem to říkat. Ale to nemusím. Přišel čas, abychom mužům přiblížily, že to tak jednoduché není."

Na otázku, co pro ni bylo v mateřství nejhorší nebo nejsložitější, odpovídá (cituji):

"Asi odpovědnost se o někoho postarat. Kolikrát si říkám, jak mohli mně, dítěti, seslat dítě. Vždyť vůbec nic nevím. Teď už je to dobré. Od dvou let dál už je to s dítětem jednodušší, aspoň já mám takovou zkušenost. Teď už je to parťák a jsou to samé hezké chvilky a ty špatné se hodně rychle zapomenou."

Rozhovor končí otázkou: A co takhle pomyšlení pořídit si druhé dítě?

Odpověď (cituji):

"Chcete mě zabít? Ne."

No... :-)

Tak si říkám, že tahle maminka sebe, svá přání a sny, ani omylem dobrovolně neodsunula stranou...

Autor: Irena Fuchsová | čtvrtek 9.3.2017 21:53 | karma článku: 31.81 | přečteno: 1842x

Další články blogera

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma článku: 39.37 | Přečteno: 4048 | Diskuse

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma článku: 29.33 | Přečteno: 915 | Diskuse

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma článku: 38.58 | Přečteno: 4228 | Diskuse

Irena Fuchsová

Konec únorové tečky

Můj předcházející blog, Vánoční dárek s únorovou tečkou, má ještě jednu tečku. Dost lidí se mě ptalo, jak to s Karlou, která mi dala před Vánoci "dárek" s datem spotřeby do července 2005, dopadlo. Jak? Před týdnem mi zavolala.

21.2.2024 v 0:16 | Karma článku: 23.88 | Přečteno: 805 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 29 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 6.40 | Přečteno: 135 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 8.84 | Přečteno: 125 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 14.74 | Přečteno: 332 | Diskuse
VIP
Počet článků 745 Celková karma 30.44 Průměrná čtenost 2346

Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...