Politik by měl naslouchat lidem

Ale není to jednoduché. Jak se k nim má dostat, když je obklopen těmi, kteří věří, stejně jako on, v úspěch? Ti další, co doufají ve svůj zisk, mu nadšeně přikyvují. Ani přátelé a příbuzní mu nic neřeknou - vidí ho zkresleně. 

I když jsem kolínská zastupitelka za Změnu pro Kolín od roku 2010, za političku se nepovažuju a možná i proto mám dobrý odhad, jak která politická situace dopadne - a to i díky tomu, že umím naslouchat lidem a dozvím se, co si myslí o politice a to nejenom komunální, aniž bychom o politice nutně mluvili.

Změna pro Kolín šla poprvé do komunálních voleb v roce 2010. Na posledním setkání před volbami řekl náš lídr, Vít Rakušan, že budeme rádi, když získáme tři zastupitele. Protože umím naslouchat lidem, řekla jsem, že budeme mít devět zastupitelů. A měli jsme jich osm. S koaličními partnery nás bylo patnáct. Ostatní, ČSSD (šest zastupitelů), ODS (tři zastupitelé) a KČSM (tři zastupitelé), šli do opozice.

V roce 2014 získala Změna pro Kolín 63,95 platných hlasů a tím i dvacet zastupitelů.

ODS nezískala žádného zastupitele a ČSSD získala jednoho. Toho, který se jako jediný opoziční zastupitel, choval k naší koalici po celé čtyři roky mravně - proto ho ČSSD dala za trest na sedmé, nevolitelné místo kandidátky. On se ale díky voličům stal zastupitelem a naše koalice ho zvolila za člena Rady města Kolína.

V Krajských volbách 2016 kandidoval náš úspěšný starosta Vít Rakušan, za STAN. Získal od kolínských občanů 8 289 preferenčních hlasů, s tímto počtem se umístil hned za Danou Drábovou a stal se krajským zastupitelem.

Umím naslouchat lidem a tak jsem nechápala, stejně jako oni, proč jde STAN do sněmovních voleb na podzim 2017, s KDU - ČSL. Nemají to zapotřebí, slyšela jsem ze všech stran a myslela si totéž. Ve STAN jsou lidé, kteří se osvědčili na radnicích, lidé je znají, fandí jim, jsou to politici, kteří přichází zezdola a znají dobře své občany a jejich každodenní potřeby, radosti i starosti - ve STAN je jedna osobnost vedle druhé. Proč se tedy tito lidé, kteří mají podporu svých občanů, ptala jsem se já i ostatní, spojili s lidovci, které stejně nikdo volit nebude? 

Všichni víme, jak toto spojení dopadlo, a mně nezbývá než s radostí konstatovat, že STAN se nakonec zachovala tak, jak jsem si přála nejenom já, ale i všichni ti, kterým jsem naslouchala.

A jak dopadnou sněmovní volby? Opět naslouchám lidem a tak si shodně s nimi myslím, že STAN se do Sněmovny dostane. Na rozdíl od KDU - ČSL.  

Autor: Irena Fuchsová | sobota 29.7.2017 15:29 | karma článku: 19,38 | přečteno: 707x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 24,49

Irena Fuchsová

Setkání v metru

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 25,64

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,06

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,22

Irena Fuchsová

Konec únorové tečky

21.2.2024 v 0:16 | Karma: 24,17

Irena Fuchsová

Když nemůžeš, tak přidej!

27.11.2023 v 22:28 | Karma: 26,48

Irena Fuchsová

Jak si useknout ruku

16.10.2023 v 22:03 | Karma: 26,73

Irena Fuchsová

Co všechno nesmíte

9.10.2023 v 21:40 | Karma: 36,05

Irena Fuchsová

Eva Audolenská

4.10.2023 v 15:35 | Karma: 28,92

Irena Fuchsová

Absťák po divadle

13.8.2023 v 21:50 | Karma: 23,25
  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,38
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.