Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já jsem vdaná. Já jsem zasnoubená. Já jsem unavená.

Při zkoušce v Činoherním klubu se někdo zeptal mladé herečky, jestli je zadaná. Řekla: "Já jsem vdaná." Druhá, která otázku slyšela také, řekla: "Já jsem zasnoubená." A třetí bez rozmyšlení konstatovala: "Já jsem unavená."

                                                             x

Před Vánoci jezdila vlakem do Prahy na školní výlety, jedna třída za druhou.

Čtrnáctiletý kluk, který byl okrasou klukovské části třídy, která nastoupila v Kolíně do rychlíku na Prahu, zjistil během jízdy, že jede zlínským expresem. 

"Ty vole, zlínský expres. Ve Zlíně mám budoucí bejvalku. Teď si ji namotávám."

"Ty máš každej tejden jinou," konstatovali jeho spolužáci s obdivem a kupodivu bez závisti.

"Pojedeš za ní," zeptal se jeden a okrasa třídy zavrtěla hlavou.

"To nestojí za to. Dávám jí tejden."

                                                               x

Druhý den jsem zaslechla z klubka školaček omluvnou reakci.

"Zezadu to není nevěra! Zezadu jsme všechny stejný!"

                                                              x

"Já jsem strašná na kytky. Na zalejvání. Jedna má v sobě senzor, a když je suchá, přijde mi esemeska," vyprávěla při zkoušce mladá herečka a druhá okamžitě zavtipkovala.

"Kaktus ti napsal, poď si zapíchat!"

                                                              x

Jiná mladá herečka nám vyprávěla, jak jí zavolala osmiletá dcera její kamarádky, a zeptala se jí, jaké i - y se píše ve slově hřbitov.

"A co myslíš ty," zeptala se holčičky.

"Já myslím, že tvrdý, protože tam bydlej," odpověděla holčička.

                                                               x

Ale to, co vám napíšu teď, to mě na konci roku rozesmálo nejvíc.  

Většina z mých facebookových přátel ví, že Kamil Fuchs, který je také na facebooku, je můj foťák, který jsem dostala k Ježíšku na Vánoce 2014. Dala jsem mu jméno Kamil, podle kamaráda Kamila Pazdery ze Sendražic, kterého mám vodjakživa moc ráda a von má rád mě.

Na Vánoce 2015 jsem Kamilovi založila facebook a absolutně jsem nečekala, že facebooková hra s mým fotoaparátem Kamilem, kterou jsem začala hrát pro svou radost a zábavu, nabere takové obrátky a že po třech letech bude Kamil Fuchs stále bavit nejenom mě, ale i mé příbuzné, kamarády a stovky mých přátel.

Ano. Všichni hrají se mnou a s Kamilem Fuchsem moji hru.

Kami Fuchs je -náctiletý drzý spratek, který ale dokáže být někdy až překvapivě milý a chápavý. Mezi muži má mnoho kamarádů, ale ženy miluje víc. Všichni, muži i ženy, s ním konverzují jako se sobě rovným kamarádem, který je někdy štve více a někdy méně a někomu je dokonce velmi, ale velmi sympatický.
Moje neteř Deniska je mladá dáma, která dobře ví, co je Kamil Fuchs zač a hraje tuto hru už několik let se mnou.
Když dal Kamil Fuchs na svůj facebook fotografii štěňátka drsnosrstého jezevčíka, pro kterého si za necelý měsíc pojedeme a začal ho pomlouvat, že je to pěknej lotr a že z něj žádnou radost nemá, moje milovaná neteř Deniska okamžitě na štěňátko zareagovala:
"Jak se jmenuje, prdelka?! A ty, neser, Kamile, nebo na tebe šlápnu!"

Autor: Irena Fuchsová | neděle 6.1.2019 19:54 | karma článku: 28,19 | přečteno: 1678x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,77 | Přečteno: 1193x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 661x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,91
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.