Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S Beranem nebo s Blížencem?

Praktický Kozoroh může jít Beranovi na nervy, Blíženec může randit i s Vodnářem, Rak nechce pouze erotiku, ale i souznění duše, a tak se s Beranem rozchází a zase se k sobě vrací, ale pozor, rozumět si může i s Blížencem.

Desítky rad, přísloví, zkušeností i hloupostí se na vás vyvalí, když hledáte na internetu radu, jak najít ideálního partnera. Už nic nehledejte! Je to zbytečné. Vím, jak na to!

Jestli chcete vědět, jak si vybrat ideálního partnera, mám pro vás radu, která je posvěcená mými zkušenostmi a věkem. Radu zdánlivě velice jednoduchou, při které je třeba jedno přísloví přece jenom použít! Dvakrát měř, jednou řež! A být vámi, měřím klidně i pětkrát!

Určitě jste slyšeli, že někdo je skřivan, chodí spát s Večerníčkem a vstává brzy ráno, plný energie, která je zvukově poměrně nepříjemná a samozřejmě vzbudí sůvu! Ta naopak kolem dvacáté hodiny začíná žít a proto by ráno ráda spala…

Pravděpodobně tušíte, jak moje rada zní. Ano, skřivan ke skřivanovi, sůva k sůvě. Znám manželský pár, který je šťastný a vlastně pro to nic dělat nemusí. K jejich štěstí jednoznačně přispělo, že jsou oba sovy. Když mají volno, dokáží spát do oběda a večery si užívají společně. Tento ranní a večerní soulad se pochopitelně stal bytelným základem jejich vztahu, který jim dost lidí závidí.

Já jsem sova, což je pro změnu v souladu s mojí prací u divadla, kde jsem zakotvila v osmnácti letech a kotvím tam stále. Představení a zájezdy mi nikdy nevadily a zkoušky od deseti hodin už vůbec ne! Ranního spánku jsem si užívala do sytosti, nicméně po narození dětí jsem se stala i skřivanem, což je osud mnoha žen - sůviček. Ale to se dalo přežít. Problém byl jinde.

Přiznám se, že jsem na začátku našeho vztahu nepřemýšlela o tom, jestli jsem sůva a pan Fuchs skřivan. Když jsme spolu začali bydlet, probouzela jsem se každé ráno a pan Fuchs ležel vedle mě, opřený o loket a pozoroval mě. Neumíte si představit, jak mi to lichotilo! Říkala jsem si, probudil se přede mnou a okouzleně pozoruje, jak spím! Až později jsem pochopila, že to bylo jinak! Byli jsme tehdy na začátku vztahu! Nemohl vyskočit z postele a svou skřivánčí energií vyhnat z postele i mě, sůvu! Tehdy mi ještě nemohl vysvětlovat, že je ráno, a ráno se vstává a něco se dělá! Nemůžeme se vyvalovat v posteli, protože je přece krásný den a venku je slunce! A i kdyby slunce nebylo, prostě se vstává, protože je ráno!!!

A tak jsem se poměrně rychle musela probudit do skřivánčí reality. Vedle mě už neležel pan Fuchs, okouzlený svou spící ženou, ale po bytě se šmrdolil skřivan, plný ranní energie.

"Klidně si čti, řekl mi večer, zachumlal se do peřiny a já se spokojeně začetla. Za pět minut se začal převalovat. Mám zhasnout, zeptala jsem se, a když odpověděl, že ne, ať si klidně čtu a převaloval se dál, zhasla jsem lampičku a než jsem usnula, říkala jsem si, kniha mi neuteče.

Když se zeptal, budeme se večer dívat na televizi, na dvojce je pěkný film, souhlasila jsem. Zatímco já se nadšeně dívala, pan Fuchs usínal a brzy se opakovalo totéž, co s lampičkou a s knihou. No co, říkala jsem si do tmy ložnice, však ten film budou určitě opakovat. A měla jsem pravdu. Po letech jsem se ho dočkala, ve svém pokoji a u své televize. Když totiž děti vyrazily do světa, jeden volný pokoj jsem si obsadila pro sebe.

Nicméně, můj neúnavný skřivan mě stejně budil každé ráno tím, že přišel do „mého“ pokoje, vytáhl žaluzie, rozsvítil akvárium a začal mi vypravovat, co se mu zdálo, a tato jeho skřivánčí nadvláda trvala dalších mnoho let, abych se nakonec dočkala šťastného konce. Toho mého skřivana se mi totiž nakonec podařilo ukočírovat na únosnou míru, i když to bylo v době, kdy jsme oslavili rubínovou svatbu...

 

Tento fejeton vyšel 29.11. 2021 v Magazínu ONA DNES.

 

Autor: Irena Fuchsová | úterý 30.11.2021 21:02 | karma článku: 26,44 | přečteno: 749x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,66 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 661x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,90
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.