Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Venku, kde jsme my ostatní, vám nic neuteče!

Ve čtvrtek jsem si chtěla koupit v trafice na kolínském náměstí, MF DNES. Mříž před trafikou ale byla zavřená, a před ní stála na chodníku prodavačka a kouřila. Nemínila jít dovnitř, ani když kolem stáli zákazníci, a ti odešli.

Šla jsem s nimi do druhé trafiky, asi o dvě stě metrů dál, a protože mě to dost rozčílilo, koupila jsem si Právo, páč jsme zapomněla, že je čtvrtek a chci MF DNES s magazínem.

Když jsem šla odpoledne ze své pracovny, chtěla jsem se ve stejné trafice zastavit pro to své MF DNES, ale představte si, že prodavačka opět stála před přivřenou mříží a opět kouřila.

"Dojdu si vedle k řezníkovi, klidně kuřte," řekla jsem jí, ale prodavačce bylo srdečně jedno, co budu dělat, tak jsem k řezníkovi vešla.

Hned u dveří, u masa, stálo pět žen a paní prodavačka na něco čekala u kasy. Prošla jsem krámem až dozadu, a slyším, jak prodavačka říká zákaznici, která evidentně také na něco čekala, ale paní, ať koukám jak chci, na té kartě nic nemáte.

Zákaznice, které se tohle sdělení týkalo, zaraženě koukala na prodavačku a všechny ženy z fronty, i já mimo frontu, jsme se koukaly na zákaznici. Ta se po chvíli vzpamatovala.

"Já vám ale žádnou kartu nedala." Ukázala přes sklo k pokladně. "Dala jsem vám tisíc korun a ještě pětikorunu. Nákup stal tři sta pět."

Chuděra u pokladny se málem skácela.

"Co blbnu?! Já tedy blbnu! Omlouvám se..."

Jóóó, kdyby sis chodila každou hodinu dávat před krám čouda, tak bys nezmatkovala,pomyslela jsem si, když jsem vycházela ven, kde prodavačka z trafiky pořád ještě kouřila.

Stála jsem k ní zády a koukala jsem na náměstí. Když jsem za sebou uslyšela rachot mříže, otočila jsem se a chtěla jsem vejít do trafiky, ale prodavačka na mě vybafla něco, čemu jsem nerozuměla.

"Prosím?"

"Roušku," vyštěkla nahlas a já si poslušně nasadila roušku.

"Z toho dlouhýho čekání jsem úplně zblblá," neodpustila jsem si ironickou poznámku, ale prodavačku jsem nezajímala. Vzala jsem si z přihrádky MF DNES a na pult jsem položila pět set korun.

"Nemám dobný," ucedila prodavačka.

"Já taky ne," ucedila jsem já. Vrátila mi nazpátek a dramaticky vzdychla.

"A teď jsme úplně vybranááá!"

Chtěla jsem jí říct, chtělo by to cigárko, co?, ale byla trochu při těle a já rychle vyhodnotila, že jít s ní do střetu, by pro mě nemuselo dopadnout dobře, navíc, když má absťák, protože už pět minut nekouřila, tak jsem beze slova odešla a zamířila jsem do obchůdku se zdravou výživou, kde si kupuju portugalské celozrnné pšeničné suchary, protože na obalu jsou tyhle suchary obložené nejenom zeleninou, ale i sýrem a šunkou.

Na dveřích jsem objevila cedulku s nápisem, tady nikoho neomezujeme v jeho svobodě, tady můžete být bez roušky, tady nechceme vidět žádné potvrzení o očkování nebo testování, tady můžete být sami sebou.

Vešla jsem dovnitř s rouškou a hned jsem se střetla s pohledem mladé zákaznice bez roušky, která si svoji svobodu nikdy, ničím a nikým omezovat nedá, a ten pohled mi říkal, bojíš se sundat roušku, krávo?

Nereagovala jsem, protože od chvíle, kdy jsem slyšela jednu mladou maminku, jak říká, nikdy se nedám očkovat! Proti dětské obrně jsem holku taky nedala očkovat, protože virus dětské obrny už neexistuje!

Od této chvíle si myslím o svobodomyslných maminkách své - mimochodem, virus dětské obrny je kolem nás furt, akorát nám už nic neudělá, protože jsme proti němu všichni očkovaní! Ano, já dostala dětskou obrnu, ale v roce 1954, kdy se proti ní ještě nebylo čím očkovat.

Do obchůdku vešel pán s rouškou, oba jsme si hledali své zboží a do toho svobodně kýchala, kašlala a smrkala mladá prodavačka bez roušky, která evidentně byla sama sebou.

Když jsem byla u pokladny, rozkašlala se tak, že se mi omluvila, promiňte, musím se napít čaje, napila se, já zaplatila a rychle jsem šla pryč. No...

Nečekejte, že tenhle blog bude mít pointu. Nebude. Napsala jsem ho jako vzkaz všem, kteří jsou v karanténě nebo dokonce v nemocnici, všem, kteří se z koronaviru léčí v nemocnici nebo doma a ještě se nějakou chvíli léčit budou.

Vydržte! V klidu a v pohodě s tím neřádem bojujte! A hlavně si nemyslete, že vám tady venku, kde jsme my ostatní, něco uteče! Nebojte se! Nic vám neuteče! Všechno na vás počká! Vážně! Všechno! Dáte mi za pravdu, až se uzdravíte a zase budete s námi venku!

Autor: Irena Fuchsová | pátek 17.12.2021 23:40 | karma článku: 30,29 | přečteno: 1163x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,88 | Přečteno: 1198x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 663x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4354x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 747
  • Celková karma 30,42
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.