Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Když nejsou Celebrity

Dnes večer jsme se s Ritou těšily do kolínského divadla, na Ondřeje Sokola a na jeho pořad Celebrity. Bohužel, představení bylo odložené. Tak jsem se podívala do svých záznamů ze zkoušek a podařilo se! Hned jsem měla Ondřeje doma!

KOMPROMIS

Režisér Ondřej Sokol se jednou snažil vysvětlit svou představu určité scény a nemohl se stále s herci domluvit. I použil tuto historku.

"Jde o kompromis. Víte, co je kompromis? Já to vím moc dobře, protože moje matka, kdykoli přišla řeč na kompromis, dávala k dobru jeden vtip. Slyšel jsem ho celé dětství, takže opravdu vím, co to kompromis je.

Houslista hraje a přijde k němu chlápek a říká, hele, pujč mi ty housle a já si na chvilku zahraju. Houslista odmítne a hraje dál. Chlápek je ale neodbytný a pořád žadoní a houslista pořád odmítá a když už to trvá moc dlouho, tak ten houslista přestane hrát a chlápkovi řekne:

"Víš co? Uděláme kompromis. Já budu hrát dál na ty housle a ty pudeš do prdele!"

HEREC

O přestávce vypravoval Ondřej Sokol historku, jak točil před mnoha lety v Brně. Točilo se také v nějakém antikvariátu a po Ondrovi jeden z prodavačů pořád koukal a v pauze mezi natáčením za nim přišel.

"A herci v tom taky budou hrát," zeptal se zvědavě.

"Jistě," odpověděl Ondřej, vyjmenoval několik svých kolegů a na závěr si neodpustil poznámku. "Já jsem taky herec."

Prodavač se na něho nevěřícně podíval.

"A kde hrajete?"

"V Praze. V Činoherním klubu." Prodavači se ulevilo.

"Jo ták! V klubu! Ne v divadle!"

MUŽ MNOHA JMEN

Při jedné zkoušce se Marek Taclík na cosi několikrát zeptal a režisér nakonec řekl.

"Pan Zvědavý si už půjde na své místo a začneme!"

Tím to ale neskončilo. Když Marek zmeškal nástup, stal se panem Nepřesným, když neslyšel svou narážku, byl nazván panem Hluchým a když za scénou dělal rámus, nazval ho režisér panem Kladívkem.

ZPRÁVA

Během zkoušky ve zkušebně si vedle mě Ondra sedl. Měla jsem vedle sebe mobil a pořád jsem po něm koukala. Všiml si toho, tak jsem mu šeptem vysvětlila, co se děje.

"Čekám na zprávu. V neděli jsme si přivezli dvouměsíční šťěňátko drsnosrstého jezevčíka. A dneska zůstal poprvé sám doma."

Ondřej chápavě pokýval hlavou a pak se mě pochybovačně zeptal.

"Myslíš, že ti napíše?"

PREMIÉRA

Před půl osmou jsem šla před Činoherák, abych počkala na známé. Ve výklenku na schodech stál Ondra Sokol, nervozně kouřil a potichu si říkal: "Sem Mastroianni, sem Mastroianni, sem Mastroianni."

Když jsem se za chvíli vracela, stal tam pořád.

"Pořád seš Mastroianni," zeptala jsem se ho účastně a on přikývl.

"Jo. Mám pocit, že až přijdu na jeviště, budu mluvit italsky."

PŘIPOMÍNKY

Pan režisér Sokol se zahloubal nad svými papíry.

„Tady mám napsané, že něco bylo dobrý... ale nevím co...“

Z přítmí hlediště se pohotově ozval Matěj Dadák.

„Kafe...“

VZPOMÍNKY NA DĚTSTVÍ

Malý Adam Sokol si vyrazil přední zoubky. Když s ním přišel tatínek po několika dnech na kontrolu ke stejnému zubaři, který ho ošetřoval poprvé, Adam se na něho podíval a vzdychl si.

„Už seš tady zase, doktore?“

A ještě jeden zážitek nám tatínek před zkouškou vypravoval. Tentokrát z ranní jízdy autem.

Vyměňoval si poněkud ostře názory s jiným kolegou řidičem, a když konstruktivní debata dosahovala vrcholu, ozval se vzadu v autě jeho syn Adámek, pohodlně sedící v sedačce.

„Přestaň nás rozcilovat, pane!“

Autor: Irena Fuchsová | sobota 4.2.2023 23:40 | karma článku: 25,00 | přečteno: 828x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Včera jste mě mohli asi desetkrát zranit nebo i zabít

Silnice přes starý kolínský most je plná aut, tak chápu, že cyklisté a koloběžkáři používají chodník, i když správně mají použít silnici, na které je i „jejich“ značka v obou směrech. Chápu je, ale proč NIKDY nepoužijí zvonek?

2.5.2024 v 21:15 | Karma: 23,05 | Přečteno: 431x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 28,29 | Přečteno: 1218x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,15 | Přečteno: 669x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11 | Přečteno: 4350x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 997x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tuleja vzdal nominaci na ministra, připustil selhání. Fiala rozhodnutí vítá

3. května 2024  14:19,  aktualizováno  15:20

Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...

Vagony po nehodě u Klínce odklidí dopravce. Policie zahájila úkony trestního řízení

3. května 2024  11:11,  aktualizováno  15:17

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro...

Tramvaj srazila chlapce, který přebíhal přes ulici. Skončil v nemocnici

3. května 2024  15:03

Záchranáři převezli v pátek ráno do nemocnice šestiletého chlapce, kterého srazila v Plzni tramvaj....

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho zadržela poblíž kvůli jiné krádeži

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  14:23

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 748
  • Celková karma 29,51
  • Průměrná čtenost 2339x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.