Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co dělá muž, když jeho žena onemocní?

Budu psát o svých vrstevnicích a o nemocích, které jsou přechodné, jako například cokoli zlomeného nebo zánět čelisti, které ženu vyřadí z běžného provozu domácnosti a její chod zůstane v rukách, ale i v nohách muže.

V takovém případě se některý muž stane závislým na telefonu, protože neustále zjišťuje u kamaráda - vdovce, jak se vaří brambory, co se dává do mrazáku a co ne, jak má rozmrazit krabičku, kterou vyndal z mrazáku, a na které je napsáno, rajská, kde koupí k té rajské knedlík, pokud mu ovšem srozumitelně řekne, jak ji má rozmrazit, jestli mu prodají jenom dvě cibule a půlku chleba, a další záhadné věci, o kterých neměl do této chvíle tušení, ale které ho zajímají a jejich zdolávání ho baví!

Takový muž je ideál a jeho chytrá žena ho povzbuzuje a chválí a v klidu zůstává ležet se svou bolestí, nemohoucností, s knihami, s televizí a s křížovkami v posteli, protože ví, že se její šikovný muž, kterého si před padesáti lety vzala, o všechno rád postará!

Pak jsou tací, kteří ze zodpovědnosti, která se na ně valí jako lavina, totálně zpanikaří. Seberou poslední zbytek mužské vychytralosti a svoji nemohoucí ženu vyprovokují jednou jedinou, dokonale vybroušenou větou k tomu, že na ně s posledním zbytkem sil zaječí, vypadni, ty debile a nech mě tady chcípnout!

Její muž zpod laviny s úlevou, ale zároveň uraženě zasípe, tak já tedy jdu k bráchovi, když si to přeješ! Pošlu ti sem tu úlisnou sousedku od vedle, co ji máš tak ráda! Já fakt nemusím poslouchat, že jsem debil a že mám vypadnout! To tedy fakt poslouchat nemusím!   

A pak jsou muži, kteří vzejdou ze zázraku. Ten, kterého mám na mysli, už několik let po svém bytě sotva leze, nikam nechodí, pořád něco po své ženě chce, je vybíravý, vzteklý, nemohoucí a jeho žena, která vypadá jako svůj stín, mi pokaždé, když se potkáme před samoobsluhou, utrápeně říká, paní Fuchsová, já už to s ním nevydržím... ten mě přivede do hrobu.

Pak ji dlouho nevidím, a najednou potkám u samoobsluhy jejího manžela! Táhne za sebou tašku s nákupem! I po letech si pamatuje moje jméno! A když se ho zeptám na manželku, utrápeně mávne rukou.

"Zhubla patnáct kilo! Byla i v nemocnici! Doktoři mi řekli, že původ jejího zhubnutí a její nemoci, jim je neznámý! Chápete to, paní Fuchsová?! Oni nevědí, co jí je!"

Chceš vědět, co jí je? Má to z tebe, pomyslela jsem si naštvaně, ale nedala jsem na sobě nic znát a začala mu lichotit.

"Takže se o ni staráte vy? To jste dobrý!"

Potěšeně přikývl.

"To víte, že se starám! Kdo jiný by se staral? Sice za manželkou chodí dvakrát denně z pečovatelské služby, ale jinak je to na mně! A všechno zvládám!" 

"Pozdravujte ji! A že se těším, až se zase potkáme!"

"Rád jí to vyřídím, paní Fuchsová! Rád!"

A svižně ode mě odfrčel s plnou nákupní taškou domů, odkud tři roky nevytáhl paty...

 

Autor: Irena Fuchsová | neděle 9.7.2023 20:58 | karma článku: 26,57 | přečteno: 960x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,87 | Přečteno: 1195x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 662x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4354x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk, na místo vyrazil i speciál Fénix

28. dubna 2024  9:28

Při ranním požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk. Sedm dalších lidí muselo být evakuováno,...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 30,42
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.