Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Připadám si jak hadr na boty

Za dva roky to bude dvacet let, co v pondělí, jako příloha denních novin, vyšel poprvé Magazín ONA DNES. Noviny jsem si koupila jako každý den ráno do vlaku a při prohlížení magazínu jsem zajásala! Byla tam povídka!!!

Ano, zajásala jsem, protože v průběhu devadesátých let zmizely v časopisech povídky i fejetony kvůli reklamám. I proto jsem psala od roku 1994 povídky pro Nei – Report. Vycházel každých čtrnáct dní! A tohle je týdeník! S povídkou!

V Činoherním klubu na mně při pondělku nikdo nepoznal, že při napovídání myslím na povídku. Bude o vdané ženě, která prožije v pondělí něco špatného. A dopadne to dobře.

Na zpáteční cestě do Kolína jsem si ve vlaku dělala poznámky, doma jsem se pokusila odhadnout rozsah a povídka se začala pomalu rodit. Nesmím nic uspěchat! Poprvé píšu pro nový magazín! 

Povídku jsem poslala e-mailem koncem týdne. Jmenovala se „Pondělí a chlupy v koupelně“.

V pondělí dopoledne mi přišla odpověď od šéfredaktorky, Lenky Tréglové.

„Tak jste mě, paní Fuchsová, při pondělku rozbrečela. Beru. A chci další!“

Řekněte, mohla jsem dostat krásnější odpověď?

Povídky se během krátké doby změnily ve fejetony, což mi nevadilo. V týmu fejetonistek nás bylo asi deset, naše fejetony se rychle „točily“, měly jsme i setkání fejetonistek, které iniciovala Lenka, občas jsme kromě fejetonů přispěly do magazínu i jinak – bylo to prostě příjemné období, které jsme si užívaly, protože pro nás byla čest, být „u toho“.

Pak Lenka dostala nečekanou výpověď a po ní začalo období, kdy se v redakci jména šéfredaktorek i redaktorek začala měnit, a posledních pár let začaly pro změnu vyměněné redaktorky měnit naše fejetony. Budu mluvit za sebe, i když vím, že se to nestávalo jenom mně.

Za všechny mé e-maily, ve kterých jsem nesouhlasila s úpravami svých fejetonů, uvedu jeden z 31.8.2021:

„Soňo, ptáte se, jestli úpravy jsou v pořádku. Nejsou. Takže jste moc hodná, že jste mi poslala náhled. Chápala bych úpravy kvůli délce textu, ale to není případ Lochnesky.
Ano, některé vaše úpravy beru, ale například v perexu, kde jste „jenom" přehodila věty, je faktická chyba, která by ze mě udělala blba, pokud by tam zůstala. Další změny neakceptuju absolutně. Jsou to věty, které bych nikdy nenapsala a dostávám z nich husí kůži.
V příloze máte moje opravy, za kterými si stojím a přeju si je. Délka fejetonu se mými úpravami nezměnila. Prosím, pošlete mi opravený fejeton podle mých úprav. Pokud opravený nebude, nepřeju si, aby vyšel. Irena
P. S.
Prosím vás, Soňo, vám ty úpravy do mého textu, přijdou ok? Mně tedy ne:
... Měla jsem z toho upřímnou radost. ... Povzbuzovala jsem ji. ... Plísnila jsem kamarádku. ... Udílela jsem dál životní moudra... Nechápala jsem, čím se může trápit...
Bože. To je jak z červené knihovny!“

30.10.2022 došlo v Magazínu ONA DNES opět k výměně redaktorky, která měla na starost nás, fejetonistky. Dozvěděly jsme se to z e-mailu, který nám nová redaktorka poslala, a na který jsem odpověděla.

„Milá Kateřino, přeju vám, ať se vám mezi námi, fejetonistkami, líbí a ať nám vydržíte. Jsem v téhle partě od začátku ONA DNES, a tak jsem už mnohokrát „střídání stráží" zažila. Posílám vám fejeton podle rozpisu. Prosím, pokud byste ho potřebovala krátit nebo prodloužit, napište mi, udělám to. Zároveň prosím, abyste mi dala vědět i o všech případných úpravách. Děkuju.

Přeju vám ten nejlepší start! Ať se vám daří! Irena Fuchsová.“

Fejeton vyšel bez jediné úpravy a já, celá radostná, jsem Kateřině poděkovala.

„Jsem v šoku, Kateřinko! Nemám tam jedinou úpravu?! Děkuju moc. Totiž, abyste rozuměla, pokaždé, když jsem v posledních letech náhled otevírala, cítila jsem žlučník, který nemám od roku 1980! :-) Děkuju vám za spolupráci, která mě móóóc potěšila! :-) Příjemný den přeju. Irena.

Na tento e-mail mi Kateřina neodpověděla.

Ke konci roku 2022 jsem čekala na rozpis, který jsme dostávaly každého půl roku a dozvěděly se v něm, kdy máme své fejetony odevzdat a kdy vyjdou. Rozpisy pro fejetonistky fungovaly několik let a osvědčily se.

Ale je červenec 2023 a rozpis nikde. Nečekala jsem ho, protože už v lednu 2023 mi bylo jasné, že čekat nemám. Kdo by chtěl mezi externími spolupracovníky Fuchsovou, která vyžaduje, aby se jí ve fejetonu nic neměnilo?

Nicméně mě toto chování od redaktorek Magazínu ONA DNES zarazilo, stejně jako mě pokaždé zarazila náhlá výměna šéfredaktorek a redaktorek, o které ne každá věděla.

Myslím si, že je neslušné nedat mi skoro po dvaceti letech externí spolupráce na vědomí, že se mnou Magazín ONA DNES dál nepočítá. Že je neslušné nepoděkovat za skoro dvacetiletou práci. Že je neslušné chovat se, jako bych byla hadr na boty.

Přiznám se, že poslední dva - tři měsíce Magazín ONA DNES nekupuju. Trochu mi páchne.

Navrch huj, vespod fuj.

Autor: Irena Fuchsová | pondělí 10.7.2023 23:08 | karma článku: 27,14 | přečteno: 754x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,87 | Přečteno: 1195x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 662x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,91
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.