Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Znají ho všichni herci a všechny herečky...

... nemusím nikoho z herců jmenovat, protože ho znají fakt všichni! Poznali ho v různých podobách, v různých situacích, ale nejde o to, jak a kde ho poznali, protože i když herci a herečky nejsou stejní, hlad je stejný u každého.

Myslím, že rčení, "Mám hlad jako herec", používají daleko více ti, kteří nejsou herci a u divadla nikdy nepracovali. A také si myslím, že mezi čtenáři tohoto blogu bude málo těch, kteří toto rčení nikdy nepoužili!

Na internetu jsem našla vysvětlení, proč se říkalo nebo se říká, mít hlad jako herec: Životní úroveň kočujících herců bývala kdysi velmi nízká. Ještě začátkem minulého století platilo rčení, mít hlad jako herec.

To je určitě pravda, ale také je pravda, že život herců v posledním půl století, a hlavně v současné době, je tak hektický, že někdy prostě nemají čas na to, aby se najedli a tak často dochází k tomu, že... mají hlad jako herec.

Povím vám příběh, který dokazuje, že mít hlad jako herec, bylo běžné i v letech sedmdesátých.

V kolínském divadle jsme měli před premiérou a tak jsme zkoušeli od deseti hodin až do patnácti, i když většina z nás šla ze zkoušky rovnou do divadelního autobusu, který už před divadlem startoval a jeli jsme na zájezd.

Samozřejmě, že jsme nadávali! Neměli jsme čas na oběd, neměli jsme čas si nic koupit cestou, protože na benzinkách toho v sedmdesátých letech moc nebylo, a tak jediné, co nás uklidňovalo, byla představa hospody, kde se najíme, až dorazíme tam, kde máme večer hrát.

Když jsme tam přijeli, měli jsme něco přes hodinu na večeři a tak jsme se všichni sešli v hospodě na náměstí, kde to docela žilo...

Seděli jsme všichni pohromadě u jednoho dlouhého stolu a kousek od nás si sedl náš kolega, Miroslav Vlček, kterému jsem říkala Hugo. Charismatický herec velkých rolí, vysoký, černovlasý chlap, kterého zbožňovalo mnoho žen, nejenom v Kolíně, ale on zbožňoval mě. Byl starý mládenec, o dvaadvacet let starší než já a já pro něho byla víla, z pěny zrozená!

V divadle o jeho zbožňování všichni věděli, ale teď jsme měli hlad a nějaký Hugo, který seděl kousek od nás, nám byl ukradený. Navíc jsme všichni věděli, co právě teď dělá!

Objednává si čaj do půllitru a talíř. Když mu přinesou čaj a talíř, vybalí si své dva krajíce namazaného chleba, položí je na talíř, zkontroluje pohledem, co dělám a začne jíst.

My si mezitím objednávali. Měla jsem fakt hlad jako herec a protože chleba měli v hospodě dost, objednala jsem si dvě docela silná kolečka tlačenky a protože mi je přinesli během chvilky, začala jsem jíst jako první. Než jsem dojedla, kolegové už měli své talíře před sebou a jedli, a já si objednala dvě docela silná kolečka tlačenky ještě jednou. Byla vynikající a já byla pořád hladová!

Pustila jsem se do druhé porce, jedli jsme, skoro jsme nemluvili, a možná proto jsme si všimli, že v hospodě, kde byl běžný hospodský kravál, je najednou ticho!

Přestali jsme jíst, podívali se kolem sebe a uviděli jsme Huga, který si přesedl ke stolu vedle nás, i se svým čajem a s talířem s chlebem, předklonil se a pozoroval mě, jak do sebe láduju čtvrté kolečko tlačenky.

Kolega Zdeněk Štěpánek, o něco mladší než Hugo, na něho tiše houknul.

"Mirku! Mirku! Slyšíš?!"

Hugo se vzpamatoval, rozhlédl se po tiché hospodě, vstal, vzal si půllitr i talíř s chlebem, vrátil se ke svému stolu a pak se na celou hospodu ospravedlnil.

"No co? Co? Koukám, jak ta éterická bytost žere!"

Autor: Irena Fuchsová | neděle 28.1.2024 21:45 | karma článku: 26,48 | přečteno: 1030x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,77 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 662x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,91
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.