Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

Mluvila s kamarádkou a každé její třetí slovo by se muselo vypípnout. Představte si slova, týkající se pohlavních orgánů, vyměšování, vulgárních výrazů pro vyjádření IQ kolegů, příbuzných, kamarádů a to vše v rychlém sledu se opakující, jednou, dvakrát, třikrát...

Na poslední zastávce před nádražím čekala skupinka dvanácti pětiletých dětí se svými učitelkami. Jedou na plavečák, řekla jsem si a obdivovala jsem čtyři mladé ženy, které děti rychle a bezpečně rozsadily kolem sebe na volná místa. I naproti mně přistála jedna holčička a vedle ní si sedla jedna z učitelek. Holčička měla rozzářené oči, a když se autobus rozjel, nadšeně koukala ven a vypadala šťastně. 

V tu chvíli jsem si uvědomila, že kanalizace celou tu dobu, co učitelky s dětmi nastupovaly, sice telefonovala, ale na pět vteřin přestala, to když vedle ní učitelky posazovaly dvě děti a před ní také dvě a tak kanalizace seděla obklopená dvanácti pětiletými dětmi!

Po pěti vteřinách, kdy nemluvila, začala přesně tam, kde před pěti vteřinami skončila. Zopakovala jméno svého kolegy, nazvala ho pánským přirozením a jeho kolegyni nazvala přirozením dámským.

Stačila minuta a holčička naproti mně se už neusmívala a její oči už také nebyly rozzářené.

Učitelky si začaly něco šeptat a kolem nich a kolem dětí stále létala slova, týkající se pohlavních orgánů, vyměšování, vulgárních výrazů pro vyjádření IQ kolegů, příbuzných, kamarádů a to vše se neustále  v rychlém sledu opakovalo.

Nenápadně jsem se otočila na kanalizaci a z toho, co jsem viděla, mi bylo jasné, že cokoli říkat, nebo dokonce napomenout, by bylo zbytečné.

Kanalizace mluvila už pět minut, a na druhém konci telefonu možná nikdo nebyl.

Prasklá, pravděpodobně i sjetá kanalizace, tak by se tahle situace dala nazvat. A vsadím se, že tahle sjetá kanalizace bude vystupovat na nádraží!

Podobně jako já vyhodnotily tuhle situaci pravděpodobně i učitelky a snažily se s dětmi mluvit, aby je kanalizace zasáhla co nejméně, což se jim tak úplně nepodařilo, ale jejich snaha byla dojemná.

Na nádraží jsem vystoupila a šla jsem ke vchodu do haly. Kanalizace vystoupila se mnou, jak jsem předpokládala, a i když mohla jít jinudy, šla nalepená vedle mě a pořád telefonovala.

Telefonovala i v hale, telefonovala, když čekala u okénka pokladny, přestala, aby řekla, kam chce jízdenku, a pak telefonovala dál. Slova, týkající se pohlavních orgánů, vyměšování, vulgárních výrazů pro vyjádření IQ kolegů, příbuzných, kamarádů a to vše se neustále  v rychlém sledu opakovalo, s tím rozdílem, že kulisy autobusu se změnily na kulisu nádražní haly.

Koukala jsem, kam jde, a zjistila jsem, že šla domů. Šla tam, kam patří. Šla na WC.    

Autor: Irena Fuchsová | pátek 15.3.2024 23:12 | karma článku: 30,31 | přečteno: 996x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,77 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 662x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Konec únorové tečky

Můj předcházející blog, Vánoční dárek s únorovou tečkou, má ještě jednu tečku. Dost lidí se mě ptalo, jak to s Karlou, která mi dala před Vánoci "dárek" s datem spotřeby do července 2005, dopadlo. Jak? Před týdnem mi zavolala.

21.2.2024 v 0:16 | Karma: 24,36 | Přečteno: 895x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, i když pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,91
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.