Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ty vole, já mám pé em es jak krávu...

… Když jsem tuhle hlášku uslyšela v narvaném kupé pátečního odpoledního rychlíku z Prahy do Brna, zbystřila jsem. Dívenka s blonďatým mikádem seděla přímo naproti mně, takže naděje, že se dozvím, co to pé em es je, byla velká...  

„Já měla pé em es před tejdnem a myslela jsem, že mě táta zabije,“ usmála se chápavě na blondýnku její rezavá kamarádka a pak se rozesmála. „Furt něco chtěl, tak jsem ho v duchu někam poslala, ale von to uslyšel a honil mě kolem baráku!“

„Já bych chlapům přála polovičku mýho pé em es a vezli by je do nemocnice!“

„Chlapi nemaj představu, co ženský musí s pé em es vytrpět!“

Já vím, že je neslušné poslouchat, co si druzí povídají, ale zrovna tak je neslušné povídat si tak nahlas, že vás slyší i ti, co sedí s vámi v narvaném kupé, protože vás prostě nejde neslyšet. Fakt je, že tuto neslušnost většinou vítám, protože se díky ní ve vlaku často dozvím věci, které bych se jinde dozvědět nemusela, to vám tedy, jako dojížděčka od roku 1994 na trati Kolín - Praha a zpět, mohu 100% zaručit!

A tak jsem ty dvě dívky, co seděly naproti mně, pozorně poslouchala dál, a jejich pé em es mi pěkně vrtalo hlavou. Co to je? Znám to? Mám to taky? Proboha?! Třeba mám pé em es taky, a ani o tom nevím?!                                                                                                                         

Bohužel, dívenky začaly mluvit o nějakém Danovi, který přišel na ples se svojí novou holkou, ale z plesu odešel s tou starou, a o pé em es jsem se už nic bližšího nedozvěděla. Zeptala jsem se večer dcery, protože jsem tušila, že vlakové pé em es bude znát, a Rita se na mě podívala pohledem, kterým se na mě dívá často.                                                              

"Si děláš srandu, nebo jsi tak blbá?“                                                                                                                

Ano, přesně takhle se na mě dívá naše éterická, půvabná slečna inženýrka! Když jsem jí nedávno řekla, jak si tenhle její pohled překládám, popřela to, urazila se, pět minut se mnou nemluvila, a stejně na mě takhle kouká dál.

„Mami, ty nevíš, co to je pé em es!?“ Udělala jsem na ni stejný pohled, jakým častuje ona mě.                                                                                                                                      

„Asi bych se, Ritunko, neptala, kdybych to věděla.“

„To je přece, P R E M E N S T R U A Č N Í  S Y N D R O M,“ artikulovala pomalu, protože jí bylo jasné, že mi bude chvíli trvat, než si to přeložím do slovníku stařenky, která se narodila přesně v polovině minulého století.

„Aha. Děkuju.“ 

Byla jsem spokojená. Zase jsem o něco chytřejší. A protože teď už vím, co je to pé em es, můžu vám říct jednu úsměvnou historku, starou třicet let, o které jsem dodneška netušila, že se týká právě pé em es! Ale pozor! Ne ledajakého pé em es! Alespoň uvidíte, že stařenky nejsou žádná béčka!

Měla jsem kolegyni, která si v podstatě furt stěžovala, že špatně spala, že je nervózní, bolí ji hlava a pokaždé skončila tím, že to buď má dostat, nebo to zrovna má, nebo má po tom. Jednou jsem to už nevydržela.                                                                                                          

„Prosím tě, ty si pořád stěžuješ na menstruaci, jako kdybys menstruovala celý měsíc!“ Chvíli přemýšlela a pak přikývla.                                                                                                                  

„A víš, že jo? Já to mám vlastně furt!“ 

Autor: Irena Fuchsová | úterý 8.3.2011 20:32 | karma článku: 43,51 | přečteno: 18497x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Včera jste mě mohli asi desetkrát zranit nebo i zabít

Silnice přes starý kolínský most je plná aut, tak chápu, že cyklisté a koloběžkáři používají chodník, i když správně mají použít silnici, na které je i „jejich“ značka v obou směrech. Chápu je, ale proč NIKDY nepoužijí zvonek?

2.5.2024 v 21:15 | Karma: 26,18 | Přečteno: 570x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,28 | Přečteno: 674x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11 | Přečteno: 4355x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Policisté v Praze vytáhli z Vltavy utonulého muže, může to být pohřešovaný Brit

6. května 2024  8:30

Policisté v neděli vpodvečer vytáhli z Vltavy v centru Prahy tělo utonulého muže. Kriminalisté...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Trump zkritizoval Bidenovu vládu. Vede gestapáckou administrativu, prohlásil

6. května 2024  7:23

Americký exprezident Donald Trump prohlásil, že administrativa Joea Bidena používá podobné taktiky...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  7:21

Aktualizujeme Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 748
  • Celková karma 29,99
  • Průměrná čtenost 2339x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.