Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

MÓDNÍ SALON K. UNDA

Voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mých tří tet a voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mé maminky - to byla moje první vzpomínka z dětství. Asi i před tím bylo voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mých tří tet a voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mé maminky, jenom jsem si neuvědomoval ten protivný zvonek.

Ten zvonek patřil do období zmatku a smutku. Tím zvonkem to všechno začalo.

Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!

Takhle protivně, dlouze a vytrvale zvonil ten, který mohl za všechno, co přišlo potom a vzalo mi voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mých tří tet a voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mé maminky.

Byly mi necelé čtyři roky, když jsem ten zvonek uslyšel poprvé. Zdálo se mi, že zvoní pořád. A teta, byla to Anička, se pohnula a já se probudil. Cítil jsem její teplo a vůni na konci jejich dlouhých nohou a nechtělo se mi otevřít oči. Říkal jsem si, když je neotevřu, zvonek přestane a sen bude pokračovat.

Co se mi zdálo?

Byl to pořád stejný sen. Jsem v růžové cukrové vatě, sedím v teple cukrového obláčku a prokusuju se růžovou cukrovou vatou ven.

Měl jsem maminku a tři tety, její sestry. Všechno jsem dostával čtyřikrát. Voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou i růžovou cukrovou vatu.

Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!

Anička chtěla vstát a lehce mi odsunula hlavu z místa pod jejím bříškem. Tam jsem spával nejraději. V chlupaté prohlubince pod bříškem.

Maminka a tety daly své dlouhé nahé nohy tak, abych si mohl mezi ně lehnout a položit si hlavu na chlupatou prohlubinku pod bříškem, na konci dlouhých nahých nohou. Tety i maminka mě hladily ve vláskách a já byl za chvilinku po tom, co jsem zavřel oči, uprostřed růžové sladké vaty a mohl se začít prokousávat...

Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!

Pořád zvonil.

Anička vstala a tiše zavolala vedle do kuchyně, kde teta Eva něco pekla. Pořád něco dobrého pekla. Vonělo to až sem, do růžového pokoje a možná že i tahle každodenní vůně z kuchyně ve mně evokovala můj každodenní sen o sladké růžové vatě...

Už tehdy jsem si sen o sladké růžové vatě uměl vysvětlit. Růžové vatě jsem rozuměl. 

Eva ke mně přišla z kuchyně a chtěla vystřídat Aničku. Nelíbilo se mi to. Nepamatoval jsem si, že by se někdy něco podobného stalo. Abych se neprokousal růžovou vatou a nevykoukl z ní do růžova vyspaný.          

Začal jsem plakat. Prý jsem nikdy před tím neplakal. Přiběhla maminka i teta Karla.

Anička šla otevřít, protože Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!, to byl její zákazník, to byl pán. 

K nám nechodily žádné paní, k nám chodili jenom páni, protože maminka a tety šily pánské šaty. Anička si pána odvedla na zkoušku jeho šatů do přízemí, do dílny, kam jsem nesměl. Šilo se tam a všude po zemi bylo prý plno špendlíků a byly tam jehly a nůžky a maminka s tetami se bály, že by mě neuhlídaly a že bych mohl něco spolknout nebo se o něco zranit.

Na našem domě, nad vchodovými dveřmi, visel nápis: MÓDNÍ SALON K. UNDA. Dědeček, Karel Und, byl nejlepší krejčí ve městě, který šil jenom pro dámy. Maminka s tetami se u něho vyučily, všechno se naučily, a když dědeček zemřel - bylo to ještě před tím, než jsem se narodil, tety s maminkou vedly dál dědečkův salon, ale už šily jenom pro pány. Firma na domě zůstala stejná.

MÓDNÍ SALON K. UNDA.

Babička umřela, když se narodila teta Karla. Dědeček chtěl strašně syna a tak se po třech dcerách narodila Karla a babička umřela. Ani tatínka jsem neměl, můj tatínek také umřel, než jsem se narodil. Proto byla moje maminka, slečna Undová. I tety byly slečny Undovy.

Možná proto, že moje narození poznamenala smrt dědečka a mého tatínka- smrt babičky ne, ta umřela při Karličce před dvaceti lety- možná proto jsem se měl od narození tak, jako bych byl pořád v růžové sladké vatě, o které se mi zdálo, když jsem cítil voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mých tří tet a voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mé maminky.

Ach, ta vůně... ta vůně...   

Ale ten zvonek, ten všechno zkazil.

Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!

Tím zvonkem všechno růžové, voňavé a sladké skončilo.

Brzy na to od nás odešla Anička.

To už jsem si pamatoval všechno. Když měl zazvonit on, věděli jsme to všichni ještě dřív, než se ozvalo jeho zazvonění.

Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!

Třikrát. Pak chvíli ticho a znovu!

Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!

Jak za tu chvilku mohl někdo z nás seběhnout z prvního patra k venkovním dveřím? To přece nešlo stihnout! To bychom museli létat!

Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!

Anička se pokaždé hned zvedla a šla otevřít. Bledá. Smutná. Byla čím dál bledší a bledší.

"Františko, já už nemůžu! On pořád chce, abych ho kouřila! A páchne... ach bože, jak on páchne!"

"Prase špinavý!"

 "Ne, Františko, on se myje, to ne, že by se nemyl. Přijde vždycky čistý, v čistém prádle. Vždyť víš... Přesto páchne. Mně páchne. A... a... " 

 Seděl jsem to odpoledne pod stolem. Zapadla mi tam kostka, tak jsem si pro ni vlezl. V tu chvíli přišla do jídelny Anička s mou maminkou a já na ně chtěl vybafnout, ale když si začaly povídat, zaposlouchal jsem se, protože jsem byl vždycky strašně zvědavý na všechno, o čem si tety s maminkou povídaly. Miloval jsem jejich povídání. I když jsem všemu nerozuměl.                                                                                                                       Seděly u okna, to aby Anička viděla, až půjde Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr! Ten Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!, o kterém říkala, že páchne. Vykoukl jsem zpod ubrusu a viděl jsem Aničku, jak si sahá na pusu.

"On mi ho tam vždycky nacpe a drží mě za vlasy, drží mě tak, že se nemohu pohnout, nemohu se nadechnout... dokud se neudělá. Když si představím, že bych mu tohle musela dělat celý život..."

Maminka ji objala a něco šeptala. Měl jsem uši našpicované, ale stejně jsem slyšel jenom něco.

"Aničko.... nemělo stát... Co budeme... Aničko... bez radosti... nevezmeš, tak... mstít... všechny nás... zničí... konec..."

Anička plakala a já začal plakat také. Obě vyskočily, vrhly se ke mně, zvedly mě, objímaly mě a plakali jsme všichni tři.

"Já si ho tedy vezmu," plakala Anička. "Už kvůli Kájovi."

Kája, to jsem byl já. Byl jsem Karel po dědečkovi, byl jsem Karel místo jeho syna, kterého si tak přál.

Maminka mě pak vzala na procházku, a když jsem se jí zeptal, co si chce Anička kvůli mně vzít, tak o tom nechtěla mluvit. Šli jsme do parku, maminka si sedla na lavičku, vyhřívala se na sluníčku a já si hrál s autíčkem v trávě za lavičkou.

Kolem lavičky šli nějací pánové, byli veselí a mluvili nahlas, a když uviděli maminku, zastavili se a ten jeden se uklonil.

"Dobrý den, slečno Kundo!" A oba se strašně smáli a odcházeli od lavičky a vykřikovali na všechny strany. "Slečna Kunda! Slečna Kunda!"

A maminka se po mně otočila a byla bledá jako Anička, když chodí otevírat pánovi Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!, a já vyběhl kolem lavičky, doběhl jsem ty veselé pány a křičel na ně, že se moje maminka jmenuje slečna Undová a ne slečna Kunda a maminka mě vzala do náruče a šla se mnou domů a celou cestu mi šeptala a já to, co mi šeptala, nikdy nezapomněl.

Cítil jsem z jejího dechu voňavé teplo, stejné voňavé teplo, jaké jsem cítil na konci dlouhých nahých nohou mých tří tet a na konci dlouhých nahých nohou mé maminky. Šeptala mi, že se sice jmenuje Undová, ale že i slečna Kunda je hezké jméno. Že je to zvláštní jméno, které je milováno i zatracováno.

Milováno i zatracováno.

Když jsme docházeli k hlavním dveřím, ozvala se rána z pokoje, který byl nad nápisem MÓDNÍ SALON K. UNDA. Maminka mě nechala stát na chodníku a utíkala do domu.

To se zastřelila Anička, protože si nechtěla vzít za manžela Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!, který chtěl pořád jenom kouřit a kdyby si ho nevzala, tak by zařídil, aby moje maminka a teta Anička a teta Eva a teta Karla byly zavřené do vězení a já bych musel do dětského domova.

A tak si Anička místo toho, aby si vzala Crrrrrr! Crrrrrr! Crrrrrr!, vzala raději život.

Maminka, Eva a Karla, do vězení nešly, ani já nemusel do dětského domova, ale když jsme Aničku doprovodili na hřbitov, už to nikdy nebylo takové, jako dřív. Už jsem se nikdy neprokousával růžovou vatou.

Museli jsme se z našeho domu odstěhovat, protože náš dům se měl zbourat a mělo se tam udělat parkoviště.

S maminkou jsme dostali byt kousek od bytu tety Evy a kousek od bytu tety Karly.

Pak jsme se šli jednou všichni podívat na to, jak náš dům vyletí do povětří. Stáli jsme na břehu řeky. Náš dům stál na druhém břehu, přímo proti nám. Odsud jsme ho viděli nejlépe. Do naší ulice se nesmělo, všichni lidé museli z okolních domů odejít a pak se ozvala rána a vznesl se oblak prachu a ten se valil po řece, a když se rozplynul, náš dům už nestál.

Tety se pak z města odstěhovaly.

Odstěhoval jsem se i já s maminkou. Do Prahy.      

Když jsem chodil do páté třídy, jela teta Karla do Jugoslávie a už se nevrátila. Odešla do Kanady. Když jsem byl v osmé třídě, teta Eva onemocněla rakovinou a zemřela. Moje maminka si často psala s tetou Karlou. Dostávali jsme od ní velké balíky.

Když jsem byl na vysoké škole, mohla maminka konečně za Karlou odletět. Myslím, že spolu prožily tři šťastné týdny. Pak někde v Kanadě havarovaly. Byly na místě obě mrtvé.

Zůstal jsem sám.

Vystudoval jsem a stal se právníkem. Práce mě bavila. Oženil jsem se, ale po třech měsících se se mnou žena rozvedla.

Byla to moje vina. Vůbec jsem s ní nemluvil. Neměl jsem o čem. Nepotřeboval jsem ji. Nikoho jsem nepotřeboval. Nic jsem nepotřeboval. Všechno jsem měl.

Ale pořád mi něco chybělo, jenom jsem nevěděl, co. Strádal jsem. Měl jsem v sobě nevyplněný prostor. Mezeru bůhví po čem. Nevěděl jsem, čím ji zaplnit.

Penězi? Měl jsem jich dost a prostor stále zůstával.

Dětmi? Já byl dítě.

Sexem? Vyzkoušel jsem tolik tváří sexu a nic. Nic.

Před týdnem mi bylo čtyřicet.

Byl jsem majitel pražské Advokátní kanceláře JUDr. K. Unda. V rodném městě jsem si nechal postavit na břehu řeky dům. Na tom břehu, odkud jsme viděli, jak se náš dům vznesl v oblaku prachu.

Dojížděl jsem denně do Prahy. Rád jsem se vracel do svého domu a pozoroval z jeho oken místo na druhém břehu řeky. Místo, kde stával dům mé rodiny.

Jednou mě jeden z mých klientů pozval k sobě do Klubu KK.

Proč Káká, zeptal jsem se ho. V mém Klubu Káká najdete všechno, odpověděl. Kundy kozaté, kundy kulturní, kundy kuřačky, kundy klášterní. Najdete u mě prostě Každou Kundu.

A tak jsem se tam šel podívat.

Věděli o mně, uvedli mě ke stolu, odkud jsem měl nejlepší přehled a já se rozhlížel. Jedna dívka mi připomínala tetu Aničku. Na ústech měla malou oděrku, podobnou té, kterou teta Anička ukazovala mé mamince ten den, kdy se zastřelila.

Nemohl jsem z té dívky spustit oči. Rád bych ji oslovil, ale netroufal jsem si. Třeba na někoho čeká. A najednou ta dívka stála u mého stolu a ukazovala na volnou židli. Vyskočil jsem a usadil ji. Zeptal jsem se jí, jestli si dá se mnou sklenku vína a ona přikývla. Přinesli nám ještě jednu sklenici. Víno jí chutnalo, usmála se na mě a mně vytryskly slzy.

Jako by se na mě usmála Anička.

Zeptal jsem se jí, jestli na někoho čeká. Zavrtěla hlavou. Zeptal jsem se jí, jestli se mnou chce strávit večer. Přikývla a pohodlně se opřela do židle. Přinesli nám další lahev. Potom jsme večeřeli. A také tancovali.

A celou tu dobu jsem nepřestával mluvit.

Moje tety s maminkou sestoupily z nebe k našemu stolu. Vytryskly z diskrétního šumu kolem nás. Lehce rozdrobené padaly z rozbitého rtu dívky, sedící proti mně. Dívky, která stále ještě neřekla jediné slovo.

Ale nemusela mluvit, viděl jsem, že rozumí všemu, co jí říkám. Neustále mě pohledem či dotykem ruky pobízela, abych mluvil. A já mluvil. A také jsem plakal a dívka mě hladila po tváři a líbala moje ruce.

A já jí po čtyřech takto intimních hodinách jemně políbil na její rozbitý ret a ona věděla, že vím vše o jejím retu a v očích měla slzy, a když jsme se kolem druhé hodiny zvedli, pozval jsem ji k sobě do domu, do svého rodného města.

Usmála se a přikývla.

Chtěl jsem objednat taxi, ale přišel šéf klubu a řekl, že je pozdě na to, abych se vracel domů. A že můžeme jít nahoru, kde nám už připravili pokoj.  

Když jsme vstoupili do růžového pokoje, cítil jsem, že dívka konečně promluví. Konečně, po několika hodinách, kdy jsem na ni hrnul svou samotu, své touhy, své vzpomínky, svou bolest, konečně uslyším její hlas!

Několikrát polkla. Snad rozrušením, snad nedočkavostí, snad strachem. Prsty pravé ruky si sáhla na poraněný koutek rtů a opět se na mě usmála, jako už tolikrát za večer.

Jako Anička.

Pak promluvila. Měla něžný, trochu zastřený hlas. Kdybych zavřel oči, mohl bych si myslet, že to na mě mluví Anička. 

"Miláčku, mám kundu jako motýl."

Stál jsem a nehýbal se. Stál jsem uprostřed chuchvalce růžové sladké vaty.

Miláčku, mám kundu jako motýl.

Cítil jsem, jak se uvnitř sebe radostí rozezpívávám. Pevně jsem stiskl ústa, aby mi ta radost nevyprchala dřív, než se tím zpěvem alespoň trochu provoním.

Miláčku, mám kundu jako motýl.

Ne! Nikdy už od sebe nenechám tuhle radost odejít! Nikdy!

Rozevřel jsem náruč. Dívka se ke mně přitiskla. Cítil jsem z jejího dechu voňavé teplo na konci dlouhých nahých nohou mé maminky a mých tří tet.

Jsem v růžové cukrové vatě, sedím v teple cukrového obláčku a prokusuju se růžovou cukrovou vatou ven.

Vracím se do dětství, abych konečně dospěl.

 

P. S.

Tahle zvláštní povídka vyšla v roce 2000 v PLAYBOY. A v roce 2003 jsem ji zařadila do knihy, Když staré děti pláčou.

http://www.kdyz.cz/vydane-knihy

Vzpomněla jsem si na ni včera večer, když jsem kolem půlnoci usínala v budově Českého rozhlasu, abych za čtyři hodiny vstala a šla od 5 – 8 hodin vysílat Dobré ráno, Česko! :-)

http://hledani.rozhlas.cz/?query=Irena+Fuchsov%C3%A1&navigation=&pattern=false

 

Autor: Irena Fuchsová | neděle 16.9.2012 16:41 | karma článku: 16,43 | přečteno: 2020x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 25,22 | Přečteno: 599x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,04 | Přečteno: 4322x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,05 | Přečteno: 972x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,66 | Přečteno: 4258x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Konec únorové tečky

Můj předcházející blog, Vánoční dárek s únorovou tečkou, má ještě jednu tečku. Dost lidí se mě ptalo, jak to s Karlou, která mi dala před Vánoci "dárek" s datem spotřeby do července 2005, dopadlo. Jak? Před týdnem mi zavolala.

21.2.2024 v 0:16 | Karma: 24,17 | Přečteno: 816x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Vánoční dárek s únorovou tečkou

Možná to znáte. Někdo vás nepříjemně překvapí a ne jednou, a vy se s ním furt scházíte, sice ne často a maximálně na kafe, ale scházíte, jako byste čekali, až se stane něco, co tenhle podivný vztah ukončí.

10.2.2024 v 23:51 | Karma: 25,59 | Přečteno: 733x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Znají ho všichni herci a všechny herečky...

... nemusím nikoho z herců jmenovat, protože ho znají fakt všichni! Poznali ho v různých podobách, v různých situacích, ale nejde o to, jak a kde ho poznali, protože i když herci a herečky nejsou stejní, hlad je stejný u každého.

28.1.2024 v 21:45 | Karma: 26,34 | Přečteno: 973x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Chci být úspěšný! Bohatý! Známý!

Seděla jsem ve vagoně, který měl velkoprostorové uspořádání. V takovém vagonu nejsou kupé, ale sedadla za sebou, nebo proti sobě. Když se přes uličku ozvala tahle hláška, prostě jsem se tam musela podívat!

13.1.2024 v 23:05 | Karma: 30,79 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

A cos po čtyřiceti letech čekala?! Že to uklidím?!

Řekla bych, že chlapi se zastavují na ulici s kamarády víc než ženy. Ale když se sejdou tři ženské a jedné z nich se náhodou podaří nahodit téma, které zajímá i ostatní, kam se na ně chlapi hrabou!

17.12.2023 v 23:05 | Karma: 28,92 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Když nemůžeš, tak přidej!

Nevím, kde se to ve mně bere. Přijedu z Činoherního klubu do Kolína, nakoupím, sotva lezu, táhnu domů těžkou tašku přes starý most na Zálabí a pak potkám smutného kamaráda a musím se s ním zastavit a zeptat se ho, co mu je...

27.11.2023 v 22:28 | Karma: 26,43 | Přečteno: 715x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Jak po mně moji mrtví hází šišky

Když jdu na kolínský hřbitov, jdu domů. Jako malá jsem měla pocit, že kolem sebe slyším hlasy, mluvilo na mě víc lidí, jeden přes druhého. Teď už sice moji mrtví nejsou tak sdílní, ale občas zakopnu nebo na mě hodí šišku...

12.11.2023 v 17:51 | Karma: 25,94 | Přečteno: 574x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Když se některé mobily hárají...

... zcela logicky se jimi jejich majitelky stávají maximálně posedlé a nejraději by se od nich na vteřinu nehnuly! Nezajímá je nic jiného, než hárající mobil, stejně jako chudáka psa nezajímá nic jiného než fena, která se hárá.

26.10.2023 v 13:18 | Karma: 25,68 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Jak si useknout ruku

Není těžké si ji useknout. Je to rozhodnutí v setině vteřiny, ve které pochopíte, že už nemůžete udělat nic jiného, než seknout! Samozřejmě, když si ji useknete, trvá minimálně rok, než se z toho vzpamatujete, ale stojí to za to.

16.10.2023 v 22:03 | Karma: 26,73 | Přečteno: 823x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Co všechno nesmíte

Nesmíte mít svatbu v květnu, protože nevěsta v létě umře. Nesmíte stříhat nehty miminku! Rok mu je okusujte a až po roce stříhejte! A nesmíte chodit s miminkem na hřbitov! Nechoďte tam, dokud mu nebude rok!

9.10.2023 v 21:40 | Karma: 36,04 | Přečteno: 4441x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Eva Audolenská

Eva. Moje velká kamarádka, o třináct let starší. Obě kolíňačky. Obě divadelnice. Bydlely jsme kousek od sebe. Já bydlela vedle spořitelny z jedné strany, a Eva vedle spořitelny ze strany druhé. Věděly jsme o sobě všechno. Všechno.

4.10.2023 v 15:35 | Karma: 28,86 | Přečteno: 742x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Letí Šíp Kolínem a poklepávači kladívky

Někdy se to tak hezky sejde. Ráno písnička v rádiu a večer reportáž v televizi a mám blog! Aha, to je za odměnu, napadlo mě. Dneska jsem totiž byla mimoděk laskavá, ale až teď večer mi došlo, že jsem asi dotyčným udělala radost...

18.9.2023 v 22:02 | Karma: 25,80 | Přečteno: 678x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Chlap zůstane chlapem i na vozejku...

...což jsem si připomněla koncem týdne v metru, když jsem z Hlaváku jela k Muzeu, odkud to mám do Činoheráku co by dup, a večer, když jsem jela z dlouhé zkoušky do Kolína, jsem si uvědomila, že blb zůstane blbem i ve vlaku.

2.9.2023 v 22:13 | Karma: 37,32 | Přečteno: 3319x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Absťák po divadle

Jsou divadelní prázdniny, které mám každé léto od roku 1968, tak se nedivím, že mám po divadle absťák a čtu si divadelní vejšplechty z Činoherního klubu, kde jsem od roku 1994. A objevila jsem doslova poklady!

13.8.2023 v 21:50 | Karma: 23,25 | Přečteno: 581x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Smíšená manželství nedělají dobrotu

Tohle mi řekla během povídání o všem možném, dcera mé kamarádky. Je rozvedená a pět let žije se svojí přítelkyní. Dá se tedy předpokládat, že ví, o čem mluví. A když jsem o tom později přemýšlela, musela jsem jí dát za pravdu.

30.7.2023 v 21:51 | Karma: 37,17 | Přečteno: 11100x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Miluju tě, krásko, ať jsi, kdo jsi!

Jsou krásní! Majetní! Vzdělaní! Usmívají se, jak se na vás ještě nikdo nikdy neusmál! V tom úsměvu jste vy a láska, obdiv, něha, respekt a touha po vás. Na fotografiích kolem nich jsou kytky, děti, psi a oni. V uniformě nebo bez.

18.7.2023 v 22:19 | Karma: 24,16 | Přečteno: 788x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 746
  • Celková karma 30,01
  • Průměrná čtenost 2346x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.