Maminka v mobilu

9. 11. 2014 21:13:00
Současné děti si zvykly, že slyší hlas maminky, která... telefonuje. Mýlí se ten, kdo se domnívá, že si děti mohou myslet, že jejich maminky mluví na ně. Nemyslí si to. Současné děti jsou totiž chápavé, i když s nimi jejich maminky moc nemluví, protože... telefonují.

„Renato, proč mi nezvedáš telefon,“ zeptala se Alice své kamarádky, když ji potkala v parku u nového dětského hřiště, kde se před rokem poznaly, když sem začaly chodit se svými dcerkami, Maruškou a Nikolou.

Renata se usmála.

„Já teď moc nevolám. Nikomu. Promiň, Alice. Věděla jsem, že se tady potkáme. A vidíš, potkaly jsme se.“ Renata se sehnula ke své čtyřleté dceři a upravila jí límec u bundy. „Maruško, jdi si hrát s Nikolou. Ale ať na vás vidíme! Budeme sedět s Renatou tady na lavičce. Tak utíkej!“

Maruška a Nikola si odběhly hrát o kousek dál, na dětské hřiště, a obě mladé ženy si sedly na lavičku. Alice vytáhla mobil, vyřídila dva hovory, zkontrolovala esemesky, jednu napsala a odeslala, a pak se podívala na Renatu, která spokojeně seděla vedle ní a pozorovala obě holčičky, jak se houpou na houpačce... A Alici v tu chvíli došlo, že se děje něco nepatřičného a zhrozila se. „Renato, kde máš mobil?! Stalo se něco?!“ Renata se spokojeně protáhla.

„Ne. Proč?“

„Tak kde máš mobil?“

„V kabelce.“

„Proč ho máš v kabelce?“

„A proč bych ho nemohla mít v kabelce?“

„Proč?! Protože když ho máš v kabelce, tak neslyšíš, že ti někdo volá! Nevíš, kdo ti píše! Když máš mobil v kabelce, nemáš o ničem přehled! Neodepíšeš na esemesku! Jsi prostě úplně mimo! A víš, proč jsi mimo?! Protože máš mobil v kabelce?!“ Alice už skoro ječela, ale Renata se nedala.

„Třeba chci být mimo,“ bránila svoji spokojenost, ale když rozčílená Alice vstala, hodila si kabelku přes rameno a chtěla zavolat Nikolku, kývla na ni.

„Sedni si, prosím tě. Povím ti to. Máš pravdu. Něco se stalo.“

Renata se tvářila tak vážně, že se rozčílená Alice zarazila, a zase si sedla. Jsem blbá, pomyslela si. Muselo se jí stát fakt něco strašného, když má mobil v kabelce!

„Povídej,“ řekla zkrotle a Renata spustila.

„O víkendu u nás byla teta Věra. Matčina sestra. A ptala se Marušky, co by chtěla k Ježíšku. A Maruška řekla, že by chtěla maminku v mobilu.“

Alice se zatvářila nechápavě.

„Maminku v mobilu? Snad mobil, ne?“

„Ne. Maruška řekla, že by chtěla maminku v mobilu. Sedělo nás kolem stolu dvanáct. Nejbližší rodina. A všichni čekali, jak to Maruška vysvětlí.“

„A vysvětlila?“ Renata přikývla.

„Řekla, že chce maminku v mobilu, aby si s ní mohla povídat. Protože maminka si v mobilu povídá s Alicí, s Dášou, s Olinou, s Markétou, s jednou babičkou, s druhou babičkou, s tetou Blankou, s tetou Zuzankou, s paní Hanou z práce, s paní Blažkovou, co jí stříhá vlasy, s paní Řeháčkovou, co k ní chodí na kosmetiku. Povídá si s nimi a nepovídá si s ní. A tak by chtěla mít svoji maminku v mobilu...“

Alice se podívala na svůj mobil, pak se podívala na obě holčičky, které se houpaly na houpačce, a nakonec se podívala na Renatu.

„Já to tak dělám taky.“ Renata se protáhla podruhé a usmála se.

„Já už ne.“

Na tenhle příběh, který se nedávno stal v jedné rodině, jsem si vzpomněla včera ve vlaku. Odpoledne jsem nastoupila na Hlavním nádraží do rychlíku na Kolín, a sedla si do kupé, kde u okna seděl mladý muž. V Libni k nám přistoupila dívka, a když dala mladému muži pusu a sedla si vedle něho, bylo mi jasné, že ti dva k sobě patří. Chvilku si povídali a já začala dělat korektury. Když si přestali povídat, zvědavě jsem koukla, co dělají. Oba koukali do mobilů, což mě nepřekvapilo. Posledních několik let se ve vlacích nemluví, protože všichni koukají do mobilů. Pracovala jsem dál a najednou slyším dívku, jak na mladého muže soucitně mluví.

„Jak to, že tě pořád tak bolí hlava? Prosím tě, a z čeho? A vzala sis prášek?“

Zarazila jsem se. Vzala?! Podívala jsem se na ty dva znovu, a co myslíte, že jsem viděla? Mladý muž spal a dívka s někým telefonovala. Budoucí maminka v mobilu.

P. S.

Nejsou ale všechny maminky v mobilu. Když jsem dneska ráno přijela z Kolína na Hlavní nádraží, šla jsem na metro. Souprava se vzápětí přiřítila do stanice a asi tříletý chlapeček se rozeřval. Jeho maminka, která měla na zádech miminko, s ním nastoupila do stejného vagonu jako já, a hned si k němu dřepla. Objala ho, pevně ho držela a mluvila na něho, miminko jí na zádech spokojeně spinkalo, chlapeček se během chvilky uklidnil a začal se usmívat, a já věděla, že díky téhle mamince, budu mít krásný den...

Autor: Irena Fuchsová | neděle 9.11.2014 21:13 | karma článku: 24.77 | přečteno: 1260x

Další články blogera

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma článku: 39.46 | Přečteno: 4087 | Diskuse

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma článku: 29.33 | Přečteno: 918 | Diskuse

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma článku: 38.58 | Přečteno: 4229 | Diskuse

Irena Fuchsová

Konec únorové tečky

Můj předcházející blog, Vánoční dárek s únorovou tečkou, má ještě jednu tečku. Dost lidí se mě ptalo, jak to s Karlou, která mi dala před Vánoci "dárek" s datem spotřeby do července 2005, dopadlo. Jak? Před týdnem mi zavolala.

21.2.2024 v 0:16 | Karma článku: 23.88 | Přečteno: 805 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 11.81 | Přečteno: 218 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 16.33 | Přečteno: 375 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 103 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 570 | Diskuse
VIP
Počet článků 745 Celková karma 30.47 Průměrná čtenost 2346

Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...