Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Celebrito, zatlem se, sakra!

Člověk tady dvě hodiny mrzne, aby měl fotku, a von se tváří jak na funusu! Mistře, ještě jeden snímeček, prosím vás! A úsměv! Nesnaž se vypadat chytře, kreténe! Zatlem se! V životě bych tě nefotil, kdybych nemusel! 

To jsou fotografové. A pak jsou sběratelé podpisů.

Mohl bych poprosit o podpis? Sakra, kam to píšeš, debile?! Copak nevidíš, že mám na to extra cedulky?! Proč to píšeš do rohu?! Proboha, a proč tam píše datum?! Říkal mu někdo o datum?! Děkuju mistře, děkuju... jste velice laskav!

Nemám nic proti fotografům. Živí se fotografováním a musí přinést do redakce odpovídající úlovek. Že mají někteří nejradši snímky, na kterých "jejich" celebrity padají, fackují se, jsou opilí, na to jsme si už zvykli. Prý to čtenáři chtějí. Asi ano, ale nemyslím si, že to chce většina.

Nemám nic ani proti sběratelům podpisů. Znám jich dost nadšených, pokorných, laskavých, vděčných. Ale pak jsou podpisoví "houbaři", kteři v lese rozkopávají všechny houby, kromě hřibů. Oni prostě sbírají jenom hřiby.

Na jedné akci jsem několikrát po sobě podobné "houbaře", zažila. Přišli, přehledli přítomné znaleckým pohledem a pak se po sobě s úsměškem podívali. "Tady je dneska jenom póvl," četla jsem z jejich pohledů, než rychle zmizeli ve dveřích. Urazilo mě to za mé známé a kamarády, kteří dokázali víc než dvacet podobných sběratelů, a už jsem na tuto akci nikdy nešla.  

V Činoherním klubu napovídám od roku 1994 a nikdy mě nelákalo, poprosit kolegy o podpis. Proč? K čemu by mi byl podpis například Jirky Zahajského, když mám od něho historky? Například tu o jeho mamince.

"Jiříku, lítá mi v pokoji vlašťovka."

"Ale, maminko, je hluboká zima. Vlašťovky odletěly."

"Aha. Tak to bude asi mol."

A když mě někdo ze známých poprosil, abych si řekla o podpis, zjistila jsem, že mi je nepříjemné přijít do pánské šatny a jít za jedním kolegou a toho poprosit o podpis, když vedle sedí pět dalších. Zjistila jsem, že mi je nepříjemné, jít s prosbou o podpis za kolegou, který je známý, a nejít za mladými, neznámými, ale stejně dobrými kolegy. Omezila jsem tedy žádosti o podpisy na minimum.

Nedávno jsme se v Činoherním klubu všichni fotografovali na společnou fotografii, do knihy o Činoherním klubu, která vyjde v roce 2015, k 50. výročí ČK. Přítelkyně mého synovce je velká sběratelka podpisů, a já jí slibuju už hodně dlouho, že jí nějaké seženu. Využila jsem tedy toto fotografování, připravila jsem si spoustu bílých kartiček, a obcházela jsem všechny, kteří se na fotografování sešli.

Obcházela jsem všechny! A usmívám se ještě teď, protože když jsem od Petra Nárožného přešla k mladé, začínající kolegyni a poprosila ji o podpis také, měla jsem radost z její radosti. A uvědomila jsem si, že mi selekce ze strany fotografů a sběratelů podpisů, přijde až zvrhlá. Nespravedlivá. Zlá. Myslím si dokonce, že touto selekcí nutně musí vznikat zlo, negativní pocity, smutek, komplexy. 

A v lepším případě ironické úsměvy. Jako 8. prosince 2014, v Senátu České republiky, kde byli přijímáni noví členové Obce spisovatelů. Byla jsem mezi nimi.  http://www.obecspisovatelu.cz/ 

Seděly jsme s dcerou v sále půl hodiny před začátkem a pozorovaly "cvrkot". Do sálu přicházelo mnoho mužů a žen, ale fotografy, kteří stáli u vchodu, nezaujali. Až když do sálu vešel elegantní, příjemný starší pán, probrali se. Vrhli se k němu, on pózoval, usmíval se, fotil se se členy Rady a já si celou dobu říkala, odkud ho znám? Kdo to je? A pak jsem si vzpomněla. Byl to zpěvák Milan Drobný. Aha, asi tady bude zpívat, napadlo mě, ale nezpíval. Byl tam za spisovatele. Vydal už skoro deset knih, což jsem nevěděla.

Víte, vsadím se, že tam bylo minimálně dvacet spisovatelů, kteří by si zasloužili také vyfotografovat. Ale neprošli selekcí. A tak jsme my, kteří jsme seděli poblíž, vysílali kolem sebe ironické úsměvy, které vůbec nebyly proti Milanovi Drobnému - naše ironické úsměvy se týkaly zvrhlé selekce fotografů.

P. S.

Vás, kteří si myslíte, že jsem tenhle blog napsala ze závisti, že mě nikdo nefotí, vyvedu z omylu. Zhruba osm let netoužím po podobném fotografování. Do té doby jsem dělala křty mých knih a zvala si do Kolína své kolegy z Činoherního klubu. Byl tam Petr Nárožný, Bára Hrzánová, Radek Holub a několikrát Ondřej Vetchý. Pokaždé jsem tam pozvala fotografa a nechala si udělat spoustu fotografií, které jsem dávala do redakcí, se kterými jsem tehdy spolupracovala. Jednou jsem redaktorce přinesla fotografii, na které jsem s Ondřejem Vetchým křtila svou dvanáctou knihu.

"Tady jsem s panem Vetchým," řekla jsem jí a ta dívenka, která v životě nic nenapsala a nenapíše, se na fotografii podívala a přikývla.

"To nevadí. Vás odstřihnu."

Autor: Irena Fuchsová | čtvrtek 18.12.2014 23:03 | karma článku: 23,17 | přečteno: 1299x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,66 | Přečteno: 1182x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 660x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4347x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 995x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4352x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  13:37

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:31

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  13:27

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  13:21

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,90
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.