Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jste pro čtenáře složitá na čtení

To mi napsala v polovině července šéfová jistého magazínu, když mi výrazně upravila můj fejeton, a ten, takto upraven, vyšel. Vzpomněla jsem si na to včera, když si můj poslední blog přečetlo za jeden den skoro 5 000 čtenářů...

Do toho magazínu jsem psala od jeho začátků, od roku 2007. Jakmile jsem zjistila, že v něm budou povídky (těmi se začínalo), hned jsem jednu povídku napsala a poslala šéfredaktorce. Za hodinu mi odpověděla:"Tak jste mě při pondělí pěkně rozbrečela, paní Fuchsová. Beru a chci další."  :-) Tak začala naše spolupráce.  

 

Poslední roky se redakce magazínu sice měnila, ale fejetony zůstávaly. Střídalo se nás po týdnu 8 - 10 fejetonistek, věděly jsme, kdy máme odevzdat další, i kdy náš fejeton vyjde. Psaly jsme, o čem jsme chtěly. Začátkem letošního července mi přišel tento mail: 

 

Dobrý den, paní Fuchsová,
chtěla bych Vám jen dát vědět, že rubriku fejetonů budu mít teď na starosti já. Posílejte je tedy, prosím, přímo mně. Ten nejbližší, o výhodách nemoci, vyjde teď v pondělí, tedy 13. července. Další bych od Vás měla dostat 28. srpna. Těším se na naši další spolupráci a přeji krásné léto! S pozdravem .... redaktorka magazínu... 
Fejeton vyšel, jak redaktorka magazínu avizovala. Přečetla jsem si ho, naštvala se a redaktorce jsem poslala tento mail:
Děkuju vám za úpravu sloupku o mně - jenom bych ještě poprosila, pokud to půjde, o webové stránky: www.kdyz.czAle nepoděkuju vám za úpravu mého fejetonu. Víte, nepíšu halabala. Když cokoli pustím do světa, mám promyšlené každé slovo a stavbu každé věty. Je to můj styl. Jsem to já.  Když jsem začala "váš" fejeton číst, bylo to pro mě čtení kostrbaté. Skoro v každé větě byla změna. Některé věty vypadly úplně, jiné jste přidala. Nemám z toho radost. Na podobné zasahování do mých fejetonů nejsem zvyklá. Například na konci jste přidala větu: Řeknu vám, taková nemoc ale dokáže zvýšit kvalitu života! No... "kvalita života" je termín, který bych v podobném fejetonu nikdy nepoužila.
Měla jsem podobné problémy i s některými vašimi předchůdkyněmi, ale stačilo jedno mé upozornění a bylo vše v pořádku. Doufám, že to tak bude i u vás. Irena Fuchsová.

 

 Odpověď mi přišla obratem. Ale ne od redaktorky magazínu. Napsala mi její šéfka.

 

 
Vážená paní Fuchsová,
dovolte, abych se vyjádřila k Vaší "reklamaci" editace fejetonu, protože to je moje práce. Do fejetonu jsem zasahovala dost výrazně proto, že používáte na můj vkus dlouhá a složitá souvětí, ve kterých se často opakují stejná slova. A i když pominu svůj vkus, stále z toho pramení jedna věc - je to pro čtenáře složité na čtení. Větu na konec fejetonu jsem přidala proto, že celému útvaru chybělo vypointování, text šuměl jaksi do ztracena.
Uvádíte, že jste podobné problémy měla i s dalšími kolegyněmi, které Vaše fejetony editovaly. Z toho pro mě vyplývá, že věc zde v redakci vidíme všechny podobně. Na druhé straně je Vaše svaté právo trvat na tom, že do Vašich textů budeme zasahovat je minimálně. Vy jste autorka a Vy sama máte právo rozhodnout, zda je pro Vás přijatelné za těchto okolností s námi pokračovat ve spolupráci. Moje právo jako vedoucí magazínu zase je vybrat si ke spolupráci takové autory, s nimiž jsme buď naladěni na jedné vlně, nebo jsou přístupni editorským zásahům.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.

 

No...  Víte, je mi 65 let. Píšu celý život. Právě mi vyšla dvaatřicátá kniha. Mám i druhou profesi, napovídám v pražském Činoherním klubu, už 21 let. A před tím jsem napovídala 25 let v kolínském divadle. Divadlo a psaní - to jsou mé dvě profese. A třetí profese, kterou si hýčkám, je moje hrdost. A tak jsem odpověděla toto:
 
:-) Máte úplnou pravdu. Obě máme svá práva.
A já se, po svém právu rozhodla, že pro mě není přijatelné, pokračovat s vámi za těchto okolností ve spolupráci. Přeju pěkný den vám i celé redakci. Irena Fuchsová.

 

  A jako tečka za naší červencovou korespodencí, přišla tato odpověď šéfky magazínu: 

 

   Dobrý den, paní Fuchsová,
děkuji Vám za zprávu. A také za tu spoustu práce, kterou jste pro magazín odvedla. Věřte, že si jí vážím. Ať se Vám daří!   

 

Tady je moje první povídka, která v tomto magazínu vyšla: http://fuchsova.blog.idnes.cz/c/459604/pondeli-a-chlupy-v-koupelne.html

 

 Tady je jeden z mých prvních blogů. Z jeho úspěchu jsem byla v šoku. Přece jsem "jenom" popsala, co jsem slyšela ve vlaku?! Karma článku: 43.06 - přečteno  17 716 x:http://fuchsova.blog.idnes.cz/c/181008/Ty-vole-ja-mam-pe-em-es-jak-kravu.html

 

 A do třetice důkaz o tom, že moje hrdost je opravdu mojí třetí profesí. ;-) http://fuchsova.blog.idnes.cz/c/350130/Jak-jsem-se-stala-disidentem-Dvojky-Ceskeho-rozhlasu.html

 

 P. S.Prosím vás, a nepodsouvejte mi, že jsem ukřivděná a lítostivá a blablabla. Nejsem.

 

 Píšu si pro radost svou a pro radost mých čtenářů, a píšu si, co chci.

 

Těším se v září do Činoherního klubu.

 

Těším se na můj pořad, Když vypráví nápověda, který po prázdninové přestavce opět začne každou neděli na ČRo Pardubice.

 

Mám radost z mé práce zastupitelky.

 

Mám radost z mých dětí.

 

Bavím se na facebooku.

 

A také s radostí konstatuju, že čím jsem starší, tím víc odmítám, nechat si, slušně řečeno, kálet na hlavu.

 

A chcete prozradit, na co se nejvíc těším? Až si koupím elektrický skútr a budu drandit po Kolíně. :-)

 

"Nohou", na kterých pevně stojím, mám totiž, jak vidíte, dost. Ale ty, co potřebuju nejvíc, mám jenom dvě. Levá je po dětské obrně a pravá, zdravá, je chudák, protože je z té levé, nemocné, už pěkně  vorvaná. 

Proto ten skútr.  Člověk by se totiž neměl nechat ničím a nikým překvapit! :-)  

Autor: Irena Fuchsová | středa 19.8.2015 12:11 | karma článku: 40,99 | přečteno: 5134x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,66 | Přečteno: 1173x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,02 | Přečteno: 658x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4346x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 993x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4352x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12

Lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého asistenta ze...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

Opilá policistka, která zaklekla dívku před klubem, nijak potrestaná nebyla

24. dubna 2024  9:55

Policista, který v únoru na pražském Smíchově brutálně napadl a zaklekl 19letou dívku, byl zproštěn...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,90
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.