Režisér Ondřej Sokol a jeho nápověda

23. 11. 2012 21:03:00
Nedivím se, že má tolik obdivovatelek. Jednou jsme se v Činoherním klubu bavili o chlapech a já řekla, že jediný chlap, se kterým bych si dokázala představit pobyt na pustém ostrově, je on...

Nevadí, že se mi to nesplní. Jsem s ním i tak.

Když totiž s naším panem režisérem, Ondřejem Sokolem, v Činoherním klubu zkouším, jsem s ním denně od deseti hodin, do hodiny čtrnácté.

http://www.kdyz.cz/cinoherni-klub

Sedím v hledišti uprostřed první řady, napovídám hercům na jevišti a Ondřej sedí v hledišti, buď u režisérského pultu uprostřed hlediště, nebo sedí vedle mě, nebo si na připomínky sedne na jeviště kousek ode mě, prostě ho mám furt kolem sebe! :-)

A že to stojí za to, přesvědčte se sami v těchto "vejšplechtech", které jsem si rychlostí blesku během zkoušek zapsala:

Michal Pavlata hraje otce hlavního hrdiny a objevuje se na jevišti až ve druhém obraze.

„Hra by měla začínat, jak kluk praští rejčem svýho tátu,“ řekl Ondřej Sokol při jedné čtené zkoušce a Michal chápavě přikývl.

„Abych já moh chodit hned na začátek...“

Ondřej se zdánlivě nedal vyrušit a mluvil dál. Michalova připomínka ho ale přece jenom trochu rozhodila, a za chvíli se přísně napomenul.

„Já tedy mluvím! I když sám, tak jeden přes druhého...“

Pan režisér Sokol nám poprvé pouštěl muziku k představení. Michal Pavlata, který hrál Mahona, uznale přikývl.

„Do teď jsem nevěděl, co s tím Mahonem, a jen jsi mi pustil pár taktů, tak mám jasno!“

Malý Adam Sokol si vyrazil přední zoubky. Když s ním přišel tatínek po několika dnech na kontrolu ke stejnému zubaři, který ho ošetřoval poprvé, Adam se na něho podíval a vzdychl si.

„Už seš tady zase, doktore?“

Byly připomínky. Ondřej Sokol se zahloubal nad svými papíry.

„Tady mám napsané, že něco bylo dobrý... ale nevím co...“

Z přítmí hlediště se pohotově ozval Matěj Dadák.

„Kafe...“

Pan režisér Ondřej Sokol nám před několika lety vypravoval zážitek z ranní jízdy autem. Vyměňoval si poněkud ostře názory s jiným kolegou řidičem, a když konstruktivní debata dosahovala vrcholu, ozval se vzadu v autě jeho syn Adámek, pohodlně sedící v sedačce.

„Přestaň nás rozčilovat, pane!“

Byl začátek zkoušky, pan režisér Sokol seděl na kraji jeviště a během připomínek hledal zapalovač.

„Míšo, půjčil bys mi, prosím tě, zapalovač?“ Michal Pavlata přikývl.

„Samozřejmě. A to je taky to jediný pozitivní, co pro tebe na tyhle zkoušce můžu udělat.“

Ondřej pokračoval ve výkladu a Michal se najednou zvedl, odešel z jeviště a ve chvilce byl zpátky s

popelníkem. Položil ho významně před Ondřeje a suše konstatoval.

"S Michalem Pavlatou se na jeviště vrátilo nejenom herectví šedesátých let, ale i popelník!"

I když občas někdo chyběl, zkoušelo se. Otmar Brancuzský si to pochvaloval.

„To půjde i při představení! Pořád bude někdo chybět, ale vždycky se bude hrát!“

Ondřej Sokol přikývl.

„Diváci budou říkat: Představte si, von byl sám a vodehrál to!“

Lála Dulava cosi poznamenal na adresu Michala, ten se na něho podíval a pokýval hlavou.

"Lálo, já tě zabiju! Ale budu muset vyrůst! Anebo si někoho najmout!"

Pokusila jsem se nerušit zkoušku smíchem a rychle jsem sáhla po tužce. Režisér Sokol, stojící v první řadě, si toho všiml a poznamenal.

"Tak počkáme, až si to Irena zapíše..."

Během zkoušky jsem viděla, že mi na mobilu bliká hovor. Maminka. Protože Ondřej dával na jevišti připomínky, schovala jsem hlavu mezi kolena pod forbínu a rychle jsem s maminkou vyřídila, co potřebovala. Když jsem se narovnala, všichni pánové, stojící na jevišti, Sokol, Taclík, Pavlata a Nárožný, na mě přísně koukali a Petr Nárožný po mně mávl rukou.

„Má vedlejšák! Napovídá přes mobil na Vinohradech!“

Během zkoušky si Ivo Krobot pochvaloval, jak Anička Bendová zkouší.

"Anička je dneska taková... Je v ní dneska něco takového..."

"Já měla víno," přiznala Anička bezelstně a ukázala na kraj jeviště, kde stála sklenička s nedopitou "dvojkou".

Ivo se rozesmál.

"Já tam hledám hluboký, citový podtext a..." Ondra Sokol pohotově dopověděl.

"A vona je vožralá!"

Měla začít zkouška.

"Pojedeme zatím bez zvuků," oznámil nám režisér Krobot a omluvil zvukaře, Tomáše Šterna. "Tomáš volal a omlouval se, že je v zácpě."

"V metru," ucedil Ondra Sokol lakonicky.

A Mojda Maděrič pokýval hlavou. "Můj kamarád říká, nejhorší je mít průjem v zácpě."

A pan ředitel Procházka se přidal.

"Nejlepší omluvu za pozdní příchod na zkoušku měla Jiřina Třebízská. Ta jednou místo v deset, přišla skoro v půl jedenácté a sprdla režiséra.

"Pane režisére, promiňte, ale já jsem v deset byla ještě doma!"

Byla premiéra, kde Ondřej Sokol hrál. Před půl osmou jsem šla před Činoherák, abych počkala na známé. Ve výklenku na schodech stál Ondra, nervózně kouřil a pořád opakoval, sem Mastroianni, sem Mastroianni, sem Mastroianni.

Když jsem se za chvíli vracela, stal tam pořád.

"Pořád seš Mastroianni," zeptala jsem se ho účastně a on přikývl.

"Jo. Mám pocit, že až přijdu na jeviště, budu mluvit italsky."

Asi před deseti lety nám o přestávce vypravoval Ondřej Sokol historku, jak točil v Brně. Točilo se také v nějakém antikvariátě a po Ondrovi jeden z prodavačů pořád koukal. V pauze mezi natáčením za nim přišel.

"A herci v tom taky budou hrát," zeptal se zvědavě.

"Jistě," odpověděl Ondřej, vyjmenoval několik svých kolegů a na závěr si neodpustil poznámku. "Já jsem taky herec."

Prodavač se na něho nevěřícně podíval.

"A kde hrajete?"

"V Praze. V Činoherním klubu." Prodavači se ulevilo.

"Jo ták! V klubu! Ne v divadle!"

Ve středu, během zkoušky ve zkušebně, si vedle mě Ondřej přišel sednout. Měla jsem vedle sebe mobil, nařízený na POTICHU a pořád jsem po něm koukala. Všiml si toho a tak jsem mu šeptem vysvětlila, co se děje.

"Čekám na zprávu. V neděli jsme si přivezli dvouměsíční šťěňátko drsnosrstého jezevčíka. A dneska zůstal poprvé sám doma."

Ondřej chápavě pokýval hlavou a pak se mě pochybovačně zeptal.

"Myslíš, že ti napíše?"

P. S.

:-) Můj milej pane režisére, už se nemůžu dočkat, až spolu zase budeme zkoušet! :-)

Autor: Irena Fuchsová | pátek 23.11.2012 21:03 | karma článku: 23.02 | přečteno: 2500x

Další články blogera

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma článku: 39.44 | Přečteno: 4080 | Diskuse

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma článku: 29.33 | Přečteno: 918 | Diskuse

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma článku: 38.58 | Přečteno: 4229 | Diskuse

Irena Fuchsová

Konec únorové tečky

Můj předcházející blog, Vánoční dárek s únorovou tečkou, má ještě jednu tečku. Dost lidí se mě ptalo, jak to s Karlou, která mi dala před Vánoci "dárek" s datem spotřeby do července 2005, dopadlo. Jak? Před týdnem mi zavolala.

21.2.2024 v 0:16 | Karma článku: 23.88 | Přečteno: 805 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.81 | Přečteno: 205 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 342 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.72 | Přečteno: 562 | Diskuse
VIP
Počet článků 745 Celková karma 30.46 Průměrná čtenost 2346

Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...