Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dnes ji omylem kousl vlastní pes

Kost z vánočního kapra v krku? Nic příjemného. A co vzpříčená kost v tlamě jezevčíka? Kost z uzených žeber, kterou mu jeho panička dneska odpoledne dala, protože jsou přece Vánoce, tak ať si náš psí bobeček pochutná! 

"Podívej, co je na ní masa," ukázala jsem dneska odpoledne tu nádhernou kost panu Fuchsovi a začala jsem ji okusovat.

"Nejez mu to," napomenul mě, protože náš Atíček, nebo-li Athos od Kozího kopce, kolem mě poskakoval a jako vždy věděl, dřív než já, že mu tu kost chci dát. A pak ještě pan Fuchs dodal něco, co jsem věděla také.

"Neměla bys mu tu kost dávat. Vzpříčí se mu a zase tady budeme lítat..."

Neposlechla jsem ho. Dala jsem na balkon noviny a položila na ně kost. To aby Atík kostí neušpinil balkon. Pak jsem na balkon vypustila Atíka, ten se nad kost ostražitě postavil, podíval se na mě a temně zavrčel. To je taková naše roztomilá hra.

"No jo, dyk já vím," uklidnila jsem ho a zavřela jsem dveře na balkon. Tak to má rád. Noviny, na nich položenou dobrůtku a samotu.

Když jsem za chvíli uslyšela na balkoně podezřelé zvuky, nakoukla jsem tam, a viděla jsem, že je zle. Atík se pokoušel kost dostat z tlamy. A nešlo mu to. Jednou se mi to už stalo. Na balkoně máme smetáček s dřevěnou rukojetí. Když jsem mu ji tehdy dala k tlamě, zakousl se do ní, já ho levou rukou chytla za kůži vzadu na hlavě, a pravou rukou jsem mu sáhla do tlamy a vzpříčenou kost mu vyndala.

Udělala jsem to tak i teď. Ale kost vyndat nešla. Zkusila jsem to jednou, dvakrát, třikrát - nic. A pak se rukojeť smetáčku Atíkovi vysmekla z tlamy, on se bleskurychle otočil a kousl mě do ukazováčku levé ruky, kterou jsem ho držela za kůži vzadu na hlavě. 

Z prstu mi začala crčet krev. Nebylo zbytí. Musela jsem zavolat na pomoc pana Fuchse.

Přišel, vynadal mi, že mi říkal, abych mu tu kost nedávala, přinesl tenké, dlouhé elektrikářské kleštičky, rozevřel Atíkovi tlamu, já si mezitím zabalila prst do papírové utěrky a vzala si brýle na čtení, abych lépe viděla, pak jsem strčila kleštičky Atíkovi do tlamy a kost mu vytáhla... uf... uf... uf. 

Vyčistila jsem si kousnutí kysličníkem a přelepila náplastí. A také jsem si definitivně zapsala do paměti, že už NIKDY, NIKDY, NIKDY Atíkovi žádnou kost nedám. Tady by tento poučný, předvánoční příběh, mohl skončit.

Jenomže za chvíli přišla naše Ritunka. Aktivistka. Musela jsem jí ukázat, jak mě Atík kousl, a když tu ránu, dlouhou asi dva centimetry, uviděla, otravovala mě tak dlouho, až jsme nakonec jely do nemocnice, na chirurgii.

MUDr. Petr Fleischmann by si mohl s naší Ritunkou - aktivistkou, podat ruce! Vyčistil mi to, stáhl mi to něčím průhledným, sestřička mi to zafačovala, a zítra musím na převaz, i s potvrzením od veterináře, že náš Atík je zdravý a očkovaný.

Pan doktor pak koukal do mé dokumentace a povídá, tady vás také něco kouslo! Vás pořád něco kouše!

Aktivistka vyprskla smíchy.

"To byl bodavý hmyz!"

Chtěla jsem říct, jaký, vás pořád něco kouše!? Bylo to před pěti lety! Do nohy mě kousla nějaká hmyzí potvora! Říká se jí zavrtávačka! Ale radši jsem mlčela. 

Když jsme vyšly s aktivistkou z ordinace, zavolala jsem našemu panu veterináři Ivanovi Ditrichovi, řekla jsem mu, co se mi stalo a co potřebuju, a on řekl, ať s Atíkem přijdu mezi 19 - 20 hodinou do jeho ordinace, že mi potvrzení napíše.

Chci schovat mobil do kabelky a vidím, že se aktivistka svíjí smíchy, v ruce zprávu od pana doktora. 

"Dnes ji omylem kousl vlastní pes..."

Smála jsem se také...

P.S.

Vím, že MUDr. Petr Fleischmann, tuhle zprávu takhle napsat musel. Je všeříkající. Říká, že mě nekousl cizí pes a že mě kousnout nechtěl. Ale ruku na srdce, milí čtenáři, že byste se smáli také? :-) 

Autor: Irena Fuchsová | neděle 22.12.2013 22:21 | karma článku: 19,78 | přečteno: 1083x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,66 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 661x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,90
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.