- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Beatles se stali hvězdami i přes stupidnost svých textů. Nevím, kdo řešil kvalitu textu, když poslouchal "Jednoho dne se vrátíš" v podání Věry Špinarové. Něco jiného jsou třeba šansony Hany Hegerové, tam člověk vnímá text mnohem intenzívněji.
Sorry jako, ale protože Rejžek napsal asi nejlepší vzpomínku na paní Špinarovou vůbec, tak si dovolím dát sem tři odstavce. Jen tak, aby se na něj nenadávalo zbytečně. Pokud se mýlím, tak se omlouvám.
Jen tupě zírám, jak teď otroci bulváru papouškují jeden od druhého, že byla jejím největším hitem Morriconeho melodie z filmu Tenkrát na Západě, kterou obdařil Zbyšek Malý úděsným pseudopoetickým slovním průjmem, Jednoho dne se vrátíš. Jak pro koho. Inu, českému národu stačí málo k radosti, a proto nám taky zvolil Miloše Zemana. Tenhle kýč, vhodný leda k trýznění pozůstalých v krematoriu, bych ani za nic nevyměnil třeba za její brilantní Blues včerejší lásky od Dona Robeyho, které nahrála v roce 1972 s Ostravským rozhlasovým orchestrem.
Můžete mi někdo vyložit, co chtěl veršotepec sdělit blábolením: „Den se v růži skryl a z růže vůni bral, tím jsi dlouho žil a kráse přísahal. Mám už v tváři sníh, to léta můžou být, s prázdnem slůvek Tvých chci sotva v písních znít. To víš, že zůstanou, jak loukám tváře kvést. Dál v knihách všech zázraků mou písní zníš dál. To víš, že půjdem k nám, jak cestám zbývá jít. Též dveřím, co vzývají, jak náruč toužení, já dlaň Tvou stále znám.“ Ale fuj. Píseň před ní natočila už Mireille Mathieu, ale aspoň netlačila na pilu ve vytahování dlouhých slabik.
S Věrou mám dobrou historku. V klubu v Porubě jsem se na poslechovce v roce 1981 posmíval jejímu pokusu převzít z repertoáru Janis Joplinové Piece Of My Heart, pro změnu s textem onoho neúnavného bolševického grafomana Malého. Náhle se z publika ozval její hlas. „Honzo, já ti to vysvětlím, jak to vzniklo.“ Po pořadu vzala taxíka, odvezla mě domů, kde čekal její první muž Ivo Pavlík, načež se rozpoutal bujarý večírek, z něhož by doktor Karel Nešpor rozhodně žádnou radost neměl. Selfie se tehdy nepořizovala, ale rád bych ho dnes vlastnil.
Spi sladce, ostravská dračice.
Tleskám, Irenko! Všimla jste si, že tančit na duších čerstvě zesnulých je výsadou těch, které nikdo nevyzval k tanci a zůstali na ocet?
Můžete mě ukamenovat, ale také jsem přesvědčená, že majitelka tak fenomenálního hlasu, jaký měla Věra Špinarová, měla na víc. Ona mohla být s přehledem hvězdou světového formátu... škoda. (Texty písní neřeším.)
S tím souhlasím. Však jsem taky paní Špinarové pravidelně posílala hlasy do Zlatého Slavíka. Škoda, škoda, že nás nebylo mnohem víc.
Irenko - zdravím a souhlasím i nesouhlasím. Víte : Rejžek , Nomen omen - břitké a ostré pero jak rýžový kartáč. Má právo na názor a my zase právo na jiný.
Vskutku - některé texty písní (nejen) naší ostravské "Špinarky" se proklatě blíží kýči. V podstatě jako celá světová poezie - i z balkonového monologu Romea lze udělat komedii , popř i porno.
Záleží na čtenáři či posluchači ,jeho náladě i inteligenci a vůbec. Někdo slzí u textů Evy a Vaška.....
Pozdrav pro p.Fuchse.
Paní Ireno
Jen chci dodat, že samozřejmě existují nepochybně lepší texty, než Vámi uvedený, nicméně ve srovnání s tím, co se line z Českého rozhlasu a různých modifikací jen ten od pana Malého pohlazením.....
Souhlasím,ale text je trošku nepochopitelný "pahorek".I k zapamatování.Soudím jako oblíbený "nahazovač" tohoto textu Věře Šinarové.:)
Pan Rejžek opět nezklamal, škoda jen, že je mu k exhibici dobrá opravdu každá příležitost .....
Kromě toho, že by to chtělo určitou míru vkusu, tak mi v tomto případě připomíná trubce: neumí, neučí, jen žije z umu druhého.