Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L55a51d45i60s25l10a33v 71S29t57r37n82a96d 7454391424768

Hmm, já sice vlakem nejezdím, naposledy asi tak někdy v roce 2003, ale tohle by mně fakt dostalo a asi bych se dost nahlas divil. Mimochodem, nebudete mít po zveřejnění tohoto blogu, strach chodit kolem nádraží? ;-) Držím Vám palce, nedejte se. Karma.

0/0
5.6.2017 20:57
Foto

I33r21e85n77a 89F69u90c91h39s70o70v70á 3104391856129

:-) Ladislave, nebojím se. Za 23 let dojíždění mám na ČD hodně kamarádů. R^A jeden z nich, Roman Šulc, použije tento blog do časopisu ČD, který vychází každý čtvrtek. Takže si myslím, že se tenhle problém "hnul" správným směrem. :-)

0/0
5.6.2017 22:17
Foto

I53r76e67n98a 25F90u85c13h63s11o14v10á 3704271636109

:-)Tak přátelé, můj kamarád Roman Šulc, zaměstnanec ČD, mi napsal na facebook toto: Roman Šulc:

"Ahoj Irenko, systém je nastaven jednoznačně. Držitel průkazu ZTP nemá nárok na slevu v 1. vozové třídě (protože je to sleva poskytovaná a také doplácená státem). Oproti tomu držitel slevy IN 25 má nárok na slevu v 1. i 2. vozové třídě (to je obchodní nabídka ČD a Čd ji mohou nabízet, komu chtějí). V případě tvojí kombinace státní slevy a obchodní nabídky ČD máš nárok na slevu 25 % ale jen z toho "státního" jízdného ve 2. vozové třídě. Pokud tedy máš jízdenku IN 25 ZTP pro 2. vozovou třídu Praha - Kolín za 17 Kč, tvůj doplatek musí být do jízdného IN 25 v 1. vozové třídě, které činí 91 Kč. Rozdíl 91 - 17 = 74 Kč, to je doplatek, který bys měla platit. Doplatek ve výši 21 Kč je chybný, protože to je cena mezi jízdným IN 25 Kolín - Praha ve 2. vozové třídě (70 Kč) a 1. vozové třídě (91 Kč)." Takže si to vytisknu, budu to mít v peněžence a budu ty chudáky průvodčí instruovat. 8-o

0/0
5.6.2017 11:16

V69l34a71d81i39m10í65r 80H53r67u84b38ý 4617103294279

Jsem blb. Čekal bych, že doplatek se bude počítat včetně započtení refundace státem (placené mnou, daňovým poplatníkem). Pro danou trať (62 km) je refundace 70 Kč (93 - 23). Ta je paušálně placena, ať jede ZTP v 1. třídě, 2. třídě či na tendru. Řekněme, že vzhledem k IN slevě budeme uvažovat jen 75 % z této částky, tj. 53 Kč. Z ceny v 1. třídě ve výši 91 Kč (IN) zbývá uhradit 38 Kč. Ale 17 Kč bylo hrazeno, takže požadovaný doplatek je 21 Kč!! Tak by to bylo, kdyby ČD nemusely krást. Ale ony musí - potřebují mít peníze na dumping. Soukromí dopravci je opravdu moc "štvou".

0/0
5.6.2017 22:38

V50l80a53d67i70m42í60r 41H34r82u24b87ý 4657893314229

No jo - ale když paní průvodčí neopravíte, tak se důvod nedovíte. Možná každá počítala doplatek pro slevu IN + ZTP poprvé. A to se člověk snadno splete. Nebo fakt myslíte, že za to mohou především ČD? (Ne, nemám je rád.)

0/0
5.6.2017 10:05
Foto

A16l70ž10b74e67t14a 71V53l21č86k54o57v16á 7570510625802

R^;-D

0/0
5.6.2017 8:30

P85a58v89e72l 94L38i37p72r39t 4570565841765

Už jsem dlouho nejel vlakem a teď nevím, zda se k tomu mám odhodlat.

+1/0
5.6.2017 6:51
Foto

A24l63ž46b72e31t90a 10V53l59č46k18o10v56á 7830860135352

Ale jo Pavle, vlaky se pomalu vylepšují.....;-D

0/0
5.6.2017 8:30
Foto

L76a40d61i16s79l40a40v 48S20t42r72n12a37d 7564241674438

To máte asi pravdu (i když to nebylo určeno mně - nemohu nezareagovat), ale pro mně je to jen takovej helpdesk. Uvedu: Jedu do práce 34 km, jsem tam od domu za 41 minut, když nepotkám na silnici "blba", kterej jede na přehledné silnici mimo obec 64,5 km/h s očima asi půl metru před volantem. Zpět mi to trvá taky tak nějak, ale jsem o 4 minuty rychlejší. Jet vlakem: Vstát ve 3.h, udělat kafe, jít na autobus MHD, pak přestoupit na tramvaj MHD, přijet na nádraží, čekat 25 minut než nějakej šnelcug pojede. Cestovat 15 minut, přestoupit na jinej lokální expres (po 10 minutách čekání) cestovat dalších 15 minut, vystoupit a jít 3600 m pěšky k fabrice. UFF. A potom 12h makat. A cesta zpět stejně jednoduchá, po R12 bych domů dorazil v 21:10h. A s dovolenou a podobnými kratochvílemi je to obdobné. Prostě bez auta nemůžu fungovat. Teda můžu, v domově důchodců, ale to snad nezažiju. A bývaly doby, kdy jsem vlakem jezdil rád a často. Jenže to jsem byl ještě mladej kluk a jezdil z práce jednou za měsíc za maminkou, necelých 380 kilometrů. Takže závěrem: vlakem ano, když půjde o život, nebo mi umřou koně pod kapotou a nebude zbytí. Ale chápu blogerku, protože pro ni je ten vlak holá nezbytnost. Tož R^. A dal jsem jí karmu.

0/0
5.6.2017 21:09

I72v90a21n 42Š35t59í62p37e35k 3222808720489

Z toho bych bral nejmíň šestnáct prášků denně!

0/0
5.6.2017 0:55
Foto

I14r79e25n33a 69F43u32c15h33s21o58v36á 3514321896939

Ivane... VR^V Takovýhle humor MILUJU!!! VR^V

0/0
5.6.2017 11:18



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.