Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Vždy je to o tom, jak odpovědně si člověk vybere protějška. I když za monulého režimu byl tlak na založení rodiny, tak se partner/ka vybírali mnohdy narychlo i kolikrát nuceně. No aspoň Vám z Holandska snad občas posla něco nedostatkového západního.

0 1
možnosti
Foto

:-):-):-) Jakube, on neposlal za celých víc jak deset let nic ani svému synovi. :-)Červený kříž ho sice v Holandsku našel, ale on jeho dopisy nepřebíral a Červený kříž víc udělat nemohl. Rv

0 0
možnosti
PN

Mankote, v 90.letech jsem byl šťastný, ten duch svobody, matně jsem slyšel o orlických vraždách a Jonákovi, ale toto jsem nijak moc nevnímal. Teď se mají sice lidi líp, ale celkově tu vlády postupně osekaly svobodu tak, že se pomalu ale jistě vracíme do 80.let.

3 0
možnosti

K tomu, jak jste přistoupila k problému samoživitelky lze dát jen R^. Pokud jde o ty "divoké" devadesátky, lidé v Praze je asi prožívali jinak, než zbytek republiky. Ne, že by nám bylo jedno, jak se v hlavním městě roztahují mafie všech možných národností, ale přece jen to šlo trochu mimo nás. Já mám na devadesátky dobré vzpomínky, protože jsem se tehdy dostal na "volnou nohu" a až do odchodu do důchodu jsem pracoval jen sám na sebe a neměl jsem nad sebou žádného šéfa. Ideální stav.:-)

1 0
možnosti
Foto

Milane, vůbec jsem nečekala, že mě moje emoce a vzpomínky takhle zradí! Na Devadesátky jsem se těšila - nejenom proto, že tam hrají moji kolegové z Činoherního klubu, ale stalo se to, o čem píšu v blogu. Moje vzpomínky se probudily. Bohužel. :-( Ale jinak mám devadesátky ráda. I když se zrušil umělecký soubor v kolínském divadle a osmdesát lidí dostalo padáka, včetně mě, chytili jsme se všichni. Já například nastoupila v roce 1994 do Činoherního klubu, kde jsem stále. Jezdili jsme s rodinou do zahraničí. Vznikla spousu nových časopisů, začala jsem psát do mnoha z nich fejetony a povídky a později jsem začala vydávat knihy. Ale prostě všichni máme v sobě vzpomínky, které se občas probudí a některé nám nedovolí, koukat se na Devadesátky. ;-)

0 0
možnosti
VN

Také to tak cítím, také jsem byla sólo máma, s dvěma dětmi. Ale vzpomínám na rekreace od ROH. A také podnik koupil chalupu v Jizerkách, kde se děti vyřádily v zimě, v létě ... R^

0 0
možnosti
Foto

Vlasto, bylo to těžké, ale přežily jsme to. R^ Možná i proto, že tehdy byly pevnější rodinné vazby a rodina pomohla. V

0 0
možnosti
JP

Paní autorko,

v intelektuálních kruzích jste asi oblíbená,

ale Vaše období 1974-1900 je Rv;-O

0 3
možnosti
Foto

:-) Tak, Jiří, povídejte o mé černé minulosti, týkající se období 1974 - 1990! Napište sem všechno, co o mně víte, buďte tak hodný! Bát se nemusíte. Jste anonymní vrážeč kudly do zad. :-)Třeba patříte k těm kolíňákům, kteří na mě začátkem devadesátek na ulici plivali. ;-€ Byla jsem totiž jediná předsedkyně strany v kolínském okrese, která se 18.11. 1989, veřejně, na jevišti kolínského divadla, před vyprodaným hledištěm (hrála se zrovna moje hra), přidala s herci a s dalšími zaměstnanci na stranu studentů. A také jsem byla všemi zaměstnanci zvolená 21.11.1989 do stávkového výboru. :-) A v červnu 1990 jsem do okresního plátku napsala úvodník, že by se KSČ měla zrušit. R^ Nebo myslíte to, že jsem koncem sedmdesátých let vstoupila v kolínském divadle do ZO KSČ? Bylo tam tehdy pět - šest straníků, kteří všichni v roce 1970 při prověrkách odkejvali svůj souhlas s příchodem okupantů v srpnu 1968, a stali se neomezenými vládci divadla. Postupně se podařilo, že nás tam bylo asi šest, někteří mladí herci přišli už jako straníci ze školy, jiní se stali kandidáty, stejně jako já. A někdy v roce 1986-7, se volil nový předseda ZO KSČ a protože to vypadalo, že to padne na jistou neoblíbenou, protože nebezpečnou soudružku, a já měla obrovskou podporu a důvěru v lidech z divadla, vzala jsem to. Pokud by se stala předsedkyní ZO KSČ tato jistá soudružka, bylo by kolínské divadlo jediné divadlo v republice, kde by se nestávkovalo, protože by tato soudružka divadlo 18.11. 1989 zamkla a před vchodem by hlídali

0 0
možnosti
JL

Neznám, Sólomámy ani nevím, že to existuje. Osamělých ženských s dítětem tehdy moc nebylo, je to móda poslední doby. A Devadesátky - cítím tam podobnou pachuť. Živil jsem děti, firmy krachovaly, žádná jistota neexistovala. Dobré to bylo pro mladší lidi, kteří děti ještě neměli a měli slušné platy, ano pak to bylo ejchuchu.

1 0
možnosti
HV

Jde o to, co tím “osamělých ženských...” myslíte. Pokud máte na mysli záměrnou (resp.přetvařovanou) osamělost kvůli dávkám a pod., tak souhlasím. Myslíte-li ovšem osamělé matky a otce z důvodů rozvodu, tak pravdu nemáte. Křivka rozvodovosti nabrala rychlost již před r.1975 a r. 1989 nijak trend nezměnil. Dokonce r.1999 byl v tomto obdobný jako r.1979. V současné době je trend rozvodovosti od r.2010 spíše stagnující...

0 0
možnosti
JJ

Velká, opravdu velká karma. Vidíte, je ale hodně lidí, kteří považují 90. léta za nejlepší období od tzv. revoluce. Období největší svobody...

Nicméně si myslím, že s těmi "Devadesátkami" děláte chybu. Je to jedna z nejlepších věcí, které ČTV v poslední době odvysílala.

3 0
možnosti
Foto

Jiří, já vím. Hrají tam moji kolegové, Ondřej Sokol, Martin Finger, a teď zkouším i s Kryštofem Bartošem. Ale nejde to. Nemůžu se dívat. Navíc mám devadesátky ještě spojené se zrušením uměleckého souboru v kolínském divadle. ;-( Po pětadvaceti letech jsem v roce 1993 dostala padáka a se mnou dalších osmdesát lidí. :-( Ale přežili jsme to. R^ V Činoherním klubu jsem od roku 1994. Jsem tam už déle než jsem byla v Kolíně. :-) Jiří, já se na Devadesátky strašně těšila. I na Sólomámy. Mám podobné dokumentární filmy ráda. Ale nejde to. :-/ Přeju hezký večer. :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 747
  • Celková karma 30,42
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.