Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Svatby v květnu se nedoporučovaly už od raného středověku. Pokud žena otěhotněla v květnu, dítě by se narodilo v zimě, kdy zásoby docházely, bylo málo potravy a dítě by se narodilo do období epidemií. Většina kojenců v tomto období umírala. Úmrtnost dětí v raném středověku byla obrovská.

3 0
možnosti
Foto

Naši to asi nevěděli. Narodil jsem se v květnu... Jsem naživu, nějak se mi to vyhnulo.

Ale přidám aspoň jednu věc, o které jsem se kdoví proč kdysi dověděl: Před práh domu je třeba zakopat mrtvou kočku/kocoura. Prý to chrání před zloději.

0 0
možnosti
Foto

No jo, pardon, jde o svatby, nikoliv narození. Tak proto ještě žiju...

4 0
možnosti

Že nemají být svatby v květnu říkají i na Balkáně. Tam to zdůvodňují tím, že v květnu se žení (páří) osli.

1 0
možnosti

Zajímavé. Jsem rád, že jsou stále lidé, které zajímá příčina.

0 0
možnosti
Foto

A těhotné nesměly věšet prádlo.

Tu svatbu v máji, do roka máry, si pamatuji. Ale že se nesmí s dítětem na hřbitov, jsem neznala.

3 0
možnosti

A kdo za ně to prádlo pověsil?

4 0
možnosti
Foto

Další důvod proč se nevdávat v květnu byl, že se děti počaté v květnu rodily koncem února počátkem března. To byly zásoby jídla většinou na dně a matky byly zesláblé. Děti i matky často umíraly.

Vašek

10 0
možnosti
Foto

Zase jsem malinko chytřejší Ireno, zdravý spánek!

0 0
možnosti
Foto

Ty můj miláčku! Děkuju! I tobě zdravý spánek, ve kterém nebude chybět láska! Ta bych fakt neměla chybět nikdy!

0 0
možnosti
  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,91
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.