Irena Fuchsová

Co dělá muž, když jeho žena onemocní?

Budu psát o svých vrstevnicích a o nemocích, které jsou přechodné, jako například cokoli zlomeného nebo zánět čelisti, které ženu vyřadí z běžného provozu domácnosti a její chod zůstane v rukách, ale i v nohách muže.

9.7.2023 v 20:58 | Karma článku: 26.45 | Přečteno: 956 | Diskuse

Irena Fuchsová

Irko, ty seš úplně blbá!

Moje babička (1898) měla několik sester, ale nejvíc jsem znala světoběžnici pratetu Babetu, která vypadala jako panenka, ve Vídni tancovala na stole, jezdila na koni a všichni muži ji obdivovali - jak mi říkala v mých pěti letech.

2.7.2023 v 22:42 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 870 | Diskuse

Irena Fuchsová

Babiččina moudrost

V polovině padesátých let mi bylo pět let. Maminka byla se mnou a s bráškou o dva roky starším, doma. V dětském kolektivu, o kterém se říká, že je krutý, jsem tedy nebyla, ale přesto jsem si denně uvědomovala, že jsem postižená.

24.6.2023 v 23:04 | Karma článku: 28.25 | Přečteno: 849 | Diskuse

Irena Fuchsová

A co by sis dal? Co tam máš.

Něco bych si dal, ozve se pravidelně pan Fuchs hodinu po večeři, kdy končím poslední kolečko večerních prací a chystám se zmizet ve svém pokoji.

27.5.2023 v 0:13 | Karma článku: 29.66 | Přečteno: 877 | Diskuse

Irena Fuchsová

Jak to, že nevíš, kolik stojí kilo brambor?!

Protože je jdu koupit, když je potřebuju a to je mi fakt jedno, kolik stojí! - A kolik stojí máslo, co kupuješ? - Nevím. Je české, dobré a má 82% tuku.- Jarda koupil pět másel, jedno za třicet korun. - Tak to mu přeju dobrou chuť!

19.5.2023 v 21:31 | Karma článku: 29.41 | Přečteno: 1105 | Diskuse

Irena Fuchsová

Proč na mě ta baba čumí?!

Jako by nestačilo, že jsme ráno zaspali a ve spěchu se oblékli tak, že jsme z toho celý den byli nesví, vona se teď i ta baba z vedlejšího baráku musí zastavit, otočit se a čumět a čumět, dokud ji nepřejdeme. Zkazí nám celý večer!

28.4.2023 v 21:22 | Karma článku: 34.89 | Přečteno: 2325 | Diskuse

Irena Fuchsová

Menstruační vložky jako velikonoční předkrm

Nevím, jak to bylo v dětství u vás, když se obědvalo. Jsem ročník 1950 a odmalička jsme my, děti, věděly, že se u jídla nemluví například o tom, že jsme byly kakat a dospělí nemluví například o tom, že včera zvraceli.

9.4.2023 v 22:13 | Karma článku: 32.76 | Přečteno: 1430 | Diskuse

Irena Fuchsová

A tak jsem jim to řekla…

Dneska mi napsala kamarádka na fcb, že ji "dostala" moje povídka. "Připomněla mi dceru. Říkala, maminko, nemám ráda, když je mezi tebou a tátou dusno, špatně to působí na mou dětskou duši a já se pak musím vožrat jak dobytek."

1.4.2023 v 21:23 | Karma článku: 25.84 | Přečteno: 956 | Diskuse

Irena Fuchsová

Kapely, zřizovatelé a povolovačky za totáče

V sobotu, v příloze Víkend MF DNES, vyšel rozhovor s Josefem Vlčkem, hudebním publicistou a rozhlas. dramaturgem, nazvaný Útok na rockery. Josef Vlček v něm rozebírá útok komunistického režimu proti rockové hudbě, před 40 lety.

28.3.2023 v 12:44 | Karma článku: 20.86 | Přečteno: 671 | Diskuse

Irena Fuchsová

Včera jsem zase chtěla být chlapem

Ano, zase, protože se mi pravidelně stává, že si přeju být chlapem v situaci, která je pokaždé stejná. Stanu se svědkem násilí, kterému musím bezmocně a zároveň se vztekem přihlížet a říkat si, proč, sakra, nejsem chlap?!

11.3.2023 v 22:24 | Karma článku: 34.52 | Přečteno: 3994 | Diskuse

Irena Fuchsová

30. Český lev, Chyby a Honza Dědek

Byl to příjemný sobotní lví večer. Hosté v hledišti možná dostali od režie pokyn, aby se tvářili radostně, což splnili, ale pokud žádný pokyn nedostali, jsem radostná já, že se Český lev konečně obešel bez znuděných tváří.

5.3.2023 v 18:58 | Karma článku: 28.90 | Přečteno: 1012 | Diskuse

Irena Fuchsová

Nejdřív psa - potom dítě

V poslední době se s tím setkávám často. Nejenom v rozhovorech s českými celebritami, ale i ve svém okolí nebo v okolí mých přátel a známých. Nevzpomínám si, že bych něco takového slyšela v mládí. My jsme prostě měli děti...

13.2.2023 v 22:37 | Karma článku: 41.19 | Přečteno: 4693 | Diskuse

Irena Fuchsová

Když nejsou Celebrity

Dnes večer jsme se s Ritou těšily do kolínského divadla, na Ondřeje Sokola a na jeho pořad Celebrity. Bohužel, představení bylo odložené. Tak jsem se podívala do svých záznamů ze zkoušek a podařilo se! Hned jsem měla Ondřeje doma!

4.2.2023 v 23:40 | Karma článku: 24.72 | Přečteno: 817 | Diskuse

Irena Fuchsová

Nechcete stárnout? Pracujte v divadle!

V divadle se nemluví o tom, co mě bolí, že mám závratě, že mi hučí v uších, co mi řekla doktorka, že špatně spím, jsem jak rozlámaný, buší mi srdce, je mi na omdlení, pletou se mi nohy, už nic nevydržím, je to prostě hrůza!

6.1.2023 v 12:51 | Karma článku: 26.01 | Přečteno: 653 | Diskuse

Irena Fuchsová

Předvánoční romance

Kdepak, na mě se romance nelepí nikdy, ani před Vánoci. Před rokem si mi 25.12. při venčení pejsků postěžovala paní, že by už konečně chtěla svého manžela poslat do..., ale nedokáže to. A letos, 23.12. jsem měla chuť udělat to já.

23.12.2022 v 23:11 | Karma článku: 25.93 | Přečteno: 701 | Diskuse

Irena Fuchsová

Tulení se

„Irenko, vy se ale umíte tulit,“ napsala mi na fcb kamarádka Lída, když tam uviděla moji fotku s kolegou z ČK, Vasilem Fridrichem. „V Činoheráku se k sobě tulíme všichni,“ odpověděla jsem jí. „V každém divadle se všichni tulí."

14.12.2022 v 21:41 | Karma článku: 20.69 | Přečteno: 539 | Diskuse

Irena Fuchsová

Oči sněhem zaváté

Občas se potkám s lidmi, kteří stále neodpustili svým rodičům. Mladí, starší, senioři. Říkám jim, křivdy z dětství neodpustíte nikdy, pokud je nepochopíte do pětatřiceti.

5.12.2022 v 23:34 | Karma článku: 26.13 | Přečteno: 811 | Diskuse

Irena Fuchsová

Repeťák

Žena pracuje bez zbytečných kudrlinek, protože ví, čím dřív udělá to, co udělat chce, tím dřív se dopracuje k vytoužené chvíli, kterou bude mít jenom pro sebe, a kterou si po letech praxe dokáže bravurně uchránit a do mrtě užít.

28.11.2022 v 23:04 | Karma článku: 23.65 | Přečteno: 719 | Diskuse

Irena Fuchsová

Nech to na mně!

Řekněte mi, kdy vám naposledy někdo řekl, nech to na mně? Vzpomenete si? Já ne. A přitom je to tak normální! Obyčejné! Starostí zbavující! Osvobozující! Nech to na mně!

16.11.2022 v 13:23 | Karma článku: 21.63 | Přečteno: 625 | Diskuse

Irena Fuchsová

Mě se nikdo neptal

Také vás překvapí, když si v novinách přečtete výsledky statistického průzkumu, a zjistíte, že většina dotazovaných má úplně jiný názor než vy a vaše okolí?

13.11.2022 v 23:15 | Karma článku: 29.50 | Přečteno: 1116 | Diskuse
VIP
Počet článků 745 Celková karma 30.48 Průměrná čtenost 2346

Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.