Irena Fuchsová

České dráhy, tak kolik mám vlastně platit?!

4. 06. 2017 22:36:53
Dojíždím z Kolína do Prahy od května 1994. Ke kartě IN 25 jsem před deseti lety přidala i ZTP. Dcera začala dojíždět také a časem si pořídila jízdenku na 1. třídu. Když spolu někdy jedeme, tak si první třídu ráda doplatím.

Dělám to takhle asi čtyři roky, v průměru jednou za měsíc. Není to tedy zase tak často a 1. třídu si doplatím ráda, protože můžu být nerušeně padesát minut s dcerou, se kterou se často nevidíme.

A občas si ji doplatím, i když jedu sama. Například v pátek, kdy jsou vlaky z Prahy narvané, nebo když je před svátky atd.

Ten, kdo si teď říká, a to bys nevydržela stát v uličce do Kolína, odpovídám, vydržela, ale ne s nohou po dětské obrně.

Teď jsem si našla na stránkách ČD, odkaz na typy jízdenek, na který jsem se nikdy nedívala a nepodívám se ani teď. Dívala bych se totiž zbytečně:

https://www.cd.cz/typy-jizdenek/default.htm

Absurdita, která mě už čtyři roky potkává v 1. třídě ČD, když si ji doplácím na svou jízdenku do 2. třídy, se totiž vymyká nejenom tabulkám k různým jízdenkám, ale vymyká se i mému chápaní.

Pokaždé, ano, čtete správně, pokaždé platím jiný doplatek a tento doplatek se pohybuje od 21 Kč do 74 Kč, někdy i výše.

Vím, že se do tohoto doplatku 1. třídy, nezapočítává moje legitimace ZTP. Na to mě upozorňují i průvodčí. Ale jaká kouzla s doplatkem pak jeden vedle druhého provádí dál, to je mi záhadou.

Jela jsem s dcerou z Prahy do Kolína, 12.dubna 2017. Díky slevě, kterou mám jako držitel karty IN 25 a ZTP, platím za jízdenku z Kolína do Prahy a zpět, 33,- Kč.

Seděla jsem tedy v 1. třídě, když přišla paní průvodčí, řekla jsem, že si chci doplatit 1. třidu, ukázala jsem jí jízdenku do 2. třídy a kartu IN 25, a paní průvodčí po krátkých výpočtech řekla výši doplatku:

21,- Kč.

Pobaveně jsme se s dcerou na sebe podívaly. Takhle málo jsem už dlouho neplatila! K tomu jsem ještě dostala malou minerálku a mohla jsem si vybrat z denního tisku! Jízdenku i doklad o doplatku na 1. třídu, jsem si tentokrát schovala.

Příště jsem s dcerou jela z Prahy do Kolína, 18. května 2017.

Seděla jsem v 1. třídě, když přišla paní průvodčí, řekla jsem, že si chci doplatit 1. třidu, ukázala jsem jí jízdenku do 2. třídy a kartu IN 25, a paní průvodčí po krátkých výpočtech řekla výši doplatku:

74,- Kč.

Podívala jsem se na dceru a chtěla jsem začít debatu o rozdílném doplatku, ale dcera zavrtěla hlavou, nech to bejt.

Tak jsem to nechala bejt, protože ta chudák průvodčí by na to stejně nepřišla, a my jsme si s dcerou chtěly užít čas, kdy jsme spolu.

Nicméně - co tomu říkáte, České dráhy?

https://www.cd.cz/default.htm

P. S. Obě jízdenky s rozdílnou cenou, 21,- Kč a 74,- Kč, mám schované.

Autor: Irena Fuchsová | karma: 26.62 | přečteno: 1564 ×
Poslední články autora