Zabít - nezabít

29. 06. 2017 22:15:31
Tenhle zvláštní příběh jsem potkala dneska ráno. A nedokázala jsem té ženě v mém věku, poradit. "Já nevím, co mám dělat, paní," řekla mi několikrát a já to nevěděla také. Známe se od mládí, zdravíme se, ale...

... dneska poprvé se se mnou zastavila a zoufale prosila o pomoc.

"Mámu už zase pokousal pes. Obě ruce. Dávala mu jídlo. Pořád jí říkám, nedávej mu jídlo, hoď mu to na zem, nedá si říct. Už ji pokousal po osmé. Doktor mi vynadal, že ho musím dát utratit, že už mámu tolikrát pokousal, ale když je jenom se mnou, je hodný..."

Ta žena se celý život někomu obětovala. Svému muži. Jeho dětem. A poslední roky své matce. Denně je potkávám spolu, někdy i se psem, někdy jenom je samotné. Drží se podpaží, povídají si.

"Co mám dělat, paní?"

Stála zoufalá ve větru, který jí ohýbal deštník, já stála vedle ní, v dešti a bez deštníku a stejně zoufale jsem se snažila najít odpověď.

"Maminka ví, že vám doktor řekl, abyste ho utratila?"

"Ví. A řekla, ať to udělám. Že je to zmetek. Má pokousané obě ruce, denně chodíme na převazy. Ale veterinář mi řekl, že to neudělá. Že mu injekci nedá. Že mu mám dávat ty prášky, co mi dal, aby nebyl vzteklý, že mu nic není, že si ho máma nemá všímat a nemá mu nic dávat... Mámě to říkám furt a nedá si říct. Co mám dělat? Poraďte mi, paní!"

"Kolik mu je?"

"Deset let."

Deset let. Našemu Atíkovi bude v září šestnáct. Tenhle pejsek má před sebou ještě kus života.

"Snad si teď maminka dá pozor, když jí pokousal obě ruce..."

"Nedá, paní. Už ji pokousal osmkrát. Ona ho pořád krmí, i když jí to zakazuju. Je tlustý a nesmí tolik jíst a vona ho furt krmí. I když jí říkám, aby ho nekrmila. Bojím se, nechávat je doma spolu samotné. Já nevím, co mám dělat, paní."

Deštník se větrem tak prohnul, že přestal být deštníkem. Přerazila bych ten rozbitý deštník o mámu, letěla mi jedna rada hlavou, a pak bych vyhodila deštník i mámu. Může jít k synovi, ke kterému občas od dcery "uteče", ale dlouho tam nevydrží. Ty dvě jsou na sebe za celý život zvyklé. V dobrém i zlém.

"Paní, já mám toho psa ráda. On mě má taky rád. Mně by nikdy nic neudělal. Bere prášky na uklidnění kvůli mámě, a kdyby ho máma nechala na pokoji, nic by jí nikdy neudělal. Paní, co mám dělat?"

Nevěděla jsem. Představila jsem si našeho psa, moji maminku a... nevěděla jsem.

Autor: Irena Fuchsová | čtvrtek 29.6.2017 22:15 | karma článku: 31.39 | přečteno: 2838x

Další články blogera

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma článku: 39.31 | Přečteno: 4038 | Diskuse

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma článku: 29.33 | Přečteno: 915 | Diskuse

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma článku: 38.58 | Přečteno: 4227 | Diskuse

Irena Fuchsová

Konec únorové tečky

Můj předcházející blog, Vánoční dárek s únorovou tečkou, má ještě jednu tečku. Dost lidí se mě ptalo, jak to s Karlou, která mi dala před Vánoci "dárek" s datem spotřeby do července 2005, dopadlo. Jak? Před týdnem mi zavolala.

21.2.2024 v 0:16 | Karma článku: 23.88 | Přečteno: 805 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.41 | Přečteno: 182 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.95 | Přečteno: 318 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.53 | Přečteno: 95 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.70 | Přečteno: 556 | Diskuse
VIP
Počet článků 745 Celková karma 30.44 Průměrná čtenost 2346

Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...