Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Právě dnes, respektive zítra

"Tuhle hlášku jsem slyšela po ránu od rozhlasového komentátora. Jednalo se o otevření technického muzea. Na otázku, kdy se toto muzeum otevírá, odpověděl, no, právě dnes, respektive zítra.

 Protože jsem „dnes“ do Prahy nejela a otevření technického muzea jsem se nemohla zúčastnit ani „zítra“, tak mi tahle hloupá informace nevadila, ale zapsala jsem si ji. Komentátoři ji totiž používají často a nejenom po ránu.

Jindy se ptal jiný komentátor posluchače, podle hlasu staršího pána:

„Co čtete? Čtete vůbec?“

Bože... hned jsem si vzpomněla na jedno staré české přísloví. Podle sebe, soudím tebe.

Dana Černá, moje kolegyně v Činoherním klubu, se chtěla kdysi utvrdit v tom, že je pořád krásná a mladá a zeptala se své dcery, maminky nestárnou, viď? A její osmiletá dcera se na ni široce usmála.

„Maminko, ty seš jako umělá hmota. V lese se nerozložíš!“

„A já měl zase takovou čapku s brmbolcom,“ podělil se s námi jednou při zkoušce svou česko-slovenštinou o zážitek z dětství, slovenský režisér Martin Čičvák. Podívali jsme se na sebe dost vyděšeně. Brmbolec?! Co to je?

„To je čepice s bambulí,“ vysvětlil nám Martin, a podle toho, jak se tvářil, nám bylo jasné, že česká bambule nesahá slovenskému brmbolci ani po kolena...

Moje kamarádka byla před lety na americkém vyslanectví žádat o vízum. Před ní stál u okénka zarostlý, bohémsky vypadající mladík. Dialog pracovníka za okénkem a umělce před okénkem, vypadal takto:

„Proč chcete jet do USA?“

„Já jsem výtvarník a chci tam sbírat materiály.“

„Proč je nesbíráte tady?“

„Tady to už znám.“ Pracovník na chvíli zmizel od okénka, a když se tam znovu objevil, vrátil bohémovi jeho doklady a suše ucedil.

„Tak ještě dva roky budete sbírat materiály tady a pak přijďte.“

Říkala mi známá, proč příbuzní s ní a s jejím mužem od pohřbu jejího otce nemluví.

„Táta byl můj kamarád, a můj muž ho měl strašně rád, měli stejný humor, rozuměli si. Všichni jsme z toho byli špatní. Když jsme šli s manželem ke krematoriu, už tam stálo asi třicet příbuzných, a když jsem je viděla všechny pohromadě, rozbrečela jsem se. Manžel mě držel, a vtom mu zazvonil telefon. Chtěl ho vypnout, ale řekla jsem mu, ať si to vyřídí. Nahlásili mu havárii, na kterou musel hned po pohřbu jet. Schoval telefon do kapsy, řekl mi, co se stalo a pak sklesle dodal:

„To mi úplně zkazilo náladu!“ Podívali jsme se na sebe, oběma nám došla absurdnost toho, co řekl, a vyprskli jsme smíchy. Smáli jsme se a nebyli jsme schopní přestat...“

Na dveřích jednoho kolínského obchodu visí cedulka: POJĎTE DÁL! Jednou jsem šla kolem a vedle téhle cedulky visela ještě jedna: PŘIJDU HNED.

A včera mě rozesmál pan Fuchs. Večer jsme koukali na krásný, zamilovaný, erotikou střižený film. Kdy jsem šla z koupelny, nakoukla jsem k němu do pokoje, ale už spal. Dneska ráno se mě zeptal, proč jsem nepřišla.

„Přišla jsem, ale spal jsi.“

Pochybovačně pokýval hlavou.

„Hm… já tě znám. Vždycky přijdeš, a děláš, že spím.“

P. S.

Včera mi na facebook napsal kamarád, který sleduje můj blog.

"Jsi v pořádku? Dlouho jsi nic nedala." Odpověděla jsem mu, že jsem ok a přidala jsem smajlíka. Ale ok nejsem ani zdaleka.

Moje tchyně má bratra, dvojče. Oběma bylo před týdnem 90 let. A oba skoro současně, vzdálení od sebe víc jak 100 km, upadli, narazili si oko, hlavu, ruku, mají obrovský monokl a bolí je oči. Tchyně byla v nemocnici nedávno, její bratr je v nemocnici teď. U obou řešíme, co bude dál...

Nedivte se mi, že jsem vybrala pár úsměvných momentů, které mi průběžně udělaly radost...

Právě dnes, respektive zítra.

Autor: Irena Fuchsová | neděle 15.10.2017 18:04 | karma článku: 26,43 | přečteno: 920x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,66 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 661x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,90
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.