Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pes uvázaný u boudy...

... a v noci napadený dvěma vlky. Jeho marný boj na dvorku u domu, snímala kamera. Majitelé asi nebyli doma, jinak by boj o život museli slyšet. Video mi přišlo od známých, kteří mi posílají desítky videí - tohle jsem nedokoukala.

A vymazala jsem ho. A pak jsem přemýšlela, proč mě tak rozhodilo. Přece vím, co vlci dovedou. V televizi bylo už dost reportáží o vlcích, o ovcích, které roztrhali. Roztrhali i psy, kteří je hlídali.

Ale ti nebyli přivázaní. Zahynuli v boji. Proč byl pes, který má hlídat a proto má být volný, u boudy přivázaný? A proč majitel zveřejní video, které ukazuje jeho lemplovství, kvůli kterému byl jeho pes roztrhaný?

To mi vadilo. Bezmoc psa. Jeho utrpení a bezmoc.

Video jsem viděla včera. Dneska ve mně ještě pořád bylo, ale během dne se stalo něco zvláštního. Otřesný zážitek z videa se ve mně začal mísit s tím, co se stalo ve čtvrtek ve Sněmovně. Nebyl prodloužený nouzový stav.

Dneska toho byly plné noviny. MF DNES, Právo, Lidové noviny. Úvahy. Rozbory. Rozhovory. Otázky a odpovědi. Lídři opozice prý chtěli dát Babišovi lekci, jak se vyjádřili hejtmani z opozičních stran, kteří přiznávají, že to bude bez nouzového stavu těžké.   

V době, kdy jsou nemocnice plné pacientů s koronavirem. V době, kdy pacienti, nakaženi koronavirem, umírají. V době, kdy se pacienti s koronavirem musí převážet do jiných nemocnic, které pro ně ještě mají místo. V době, kdy nejenom zdravotníkům, ale všem zaměstnancům v nemocnicích už dochází síly - se zruší nouzový stav.

Připadá mi to stejné, jako kdybychom psa, který nás má v noci hlídat, uvázali u jeho boudy, a on, uvázaný a neschopný se bránit, je vydán na pospas vlkům.

Autor: Irena Fuchsová | sobota 13.2.2021 21:53 | karma článku: 29,28 | přečteno: 1021x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,65 | Přečteno: 1164x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,02 | Přečteno: 657x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4346x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 992x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4351x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Znepokojivá čísla. Každý druhý Alžířan žijící v Německu je podezřelý ze zločinu

23. dubna 2024  14:18

Premium Německé úřady zveřejnily znepokojivé kriminální statistiky: podle nich tvoří podezřelé z trestných...

Pošli peníze pro hladové děti, máš 5 sekund, vydírali muže kvůli erotickému videu

23. dubna 2024  14:15

Policisté na Ostravsku vyšetřují případ, kdy se obětí internetových vyděračů stal invalidní...

Meningokok zabil malé dítě. Zvažte očkování, vakcínu hradí stát, radí odborníci

23. dubna 2024  14:12

Smrtící meningokoková bakterie, které podlehne každý desátý nakažený, se od covidu objevuje v Česku...

Problémy ve zdravotnictví se nevyřeší dalším přidáváním peněz, míní premiér

23. dubna 2024  14:02

Problémy českého zdravotnictví se podle premiéra Petra Fialy (ODS) nevyřeší jen dalším přidáváním...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,90
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.