Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Maminka v mobilu

Současné děti si zvykly, že slyší hlas maminky, která… telefonuje. Mýlí se ten, kdo se domnívá, že si děti mohou myslet, že jejich maminky mluví na ně. Nemyslí si to. Současné děti jsou totiž chápavé, i když s nimi jejich maminky moc nemluví, protože… telefonují.

„Renato, proč mi nezvedáš telefon,“ zeptala se Alice své kamarádky, když ji potkala v parku u nového dětského hřiště, kde se před rokem poznaly, když sem začaly chodit se svými dcerkami, Maruškou a Nikolou.

Renata se usmála.

„Já teď moc nevolám. Nikomu. Promiň, Alice. Věděla jsem, že se tady potkáme. A vidíš, potkaly jsme se.“ Renata se sehnula ke své čtyřleté dceři a upravila jí límec u bundy. „Maruško, jdi si hrát s Nikolou. Ale ať na vás vidíme! Budeme sedět s Renatou tady na lavičce. Tak utíkej!“

Maruška a Nikola si odběhly hrát o kousek dál, na dětské hřiště, a obě mladé ženy si sedly na lavičku. Alice vytáhla mobil, vyřídila dva hovory, zkontrolovala esemesky, jednu napsala a odeslala, a pak se podívala na Renatu, která spokojeně seděla vedle ní a pozorovala obě holčičky, jak se houpou na houpačce… A Alici v tu chvíli došlo, že se děje něco nepatřičného a zhrozila se. „Renato, kde máš mobil?! Stalo se něco?!“ Renata se spokojeně protáhla.

„Ne. Proč?“

„Tak kde máš mobil?“

„V kabelce.“

„Proč ho máš v kabelce?“

„A proč bych ho nemohla mít v kabelce?“

„Proč?! Protože když ho máš v kabelce, tak neslyšíš, že ti někdo volá! Nevíš, kdo ti píše! Když máš mobil v kabelce, nemáš o ničem přehled! Neodepíšeš na esemesku! Jsi prostě úplně mimo! A víš, proč jsi mimo?! Protože máš mobil v kabelce?!“ Alice už skoro ječela, ale Renata se nedala.

„Třeba chci být mimo,“ bránila svoji spokojenost, ale když rozčílená Alice vstala, hodila si kabelku přes rameno a chtěla zavolat Nikolku, kývla na ni.

„Sedni si, prosím tě. Povím ti to. Máš pravdu. Něco se stalo.“

Renata se tvářila tak vážně, že se rozčílená Alice zarazila, a zase si sedla. Jsem blbá, pomyslela si. Muselo se jí stát fakt něco strašného, když má mobil v kabelce!

„Povídej,“ řekla zkrotle a Renata spustila.

„O víkendu u nás byla teta Věra. Matčina sestra. A ptala se Marušky, co by chtěla k Ježíšku. A Maruška řekla, že by chtěla maminku v mobilu.“

Alice se zatvářila nechápavě.

„Maminku v mobilu? Snad mobil, ne?“

„Ne. Maruška řekla, že by chtěla maminku v mobilu. Sedělo nás kolem stolu dvanáct. Nejbližší rodina. A všichni čekali, jak to Maruška vysvětlí.“

„A vysvětlila?“ Renata přikývla.

„Řekla, že chce maminku v mobilu, aby si s ní mohla povídat. Protože maminka si v mobilu povídá s Alicí, s Dášou, s Olinou, s Markétou, s jednou babičkou, s druhou babičkou, s tetou Blankou, s tetou Zuzankou, s paní Hanou z práce, s paní Blažkovou, co jí stříhá vlasy, s paní Řeháčkovou, co k ní chodí na kosmetiku. Povídá si s nimi a nepovídá si s ní. A tak by chtěla mít svoji maminku v mobilu…“

Alice se podívala na svůj mobil, pak se podívala na obě holčičky, které se houpaly na houpačce, a nakonec se podívala na Renatu.

„Já to tak dělám taky.“ Renata se protáhla podruhé a usmála se.

„Já už ne.“

Na tenhle příběh, který se nedávno stal v jedné rodině, jsem si vzpomněla včera ve vlaku. Odpoledne jsem nastoupila na Hlavním nádraží do rychlíku na Kolín, a sedla si do kupé, kde u okna seděl mladý muž. V Libni k nám přistoupila dívka, a když dala mladému muži pusu a sedla si vedle něho, bylo mi jasné, že ti dva k sobě patří. Chvilku si povídali a já začala dělat korektury. Když si přestali povídat, zvědavě jsem koukla, co dělají. Oba koukali do mobilů, což mě nepřekvapilo. Posledních několik let se ve vlacích nemluví, protože všichni koukají do mobilů. Pracovala jsem dál a najednou slyším dívku, jak na mladého muže soucitně mluví.

„Jak to, že tě pořád tak bolí hlava? Prosím tě, a z čeho? A vzala sis prášek?“  

 Zarazila jsem se. Vzala?! Podívala jsem se na ty dva znovu, a co myslíte, že jsem viděla? Mladý muž spal a dívka s někým telefonovala. Budoucí maminka v mobilu.

P. S.

Nejsou ale všechny maminky v mobilu. Když jsem dneska ráno přijela z Kolína na Hlavní nádraží, šla jsem na metro. Souprava se vzápětí přiřítila do stanice a asi tříletý chlapeček se rozeřval. Jeho maminka, která měla na zádech miminko, s ním nastoupila do stejného vagonu jako já, a hned si k němu dřepla. Objala ho, pevně ho držela a mluvila na něho, miminko jí na zádech spokojeně spinkalo, chlapeček se během chvilky uklidnil a začal se usmívat, a já věděla, že díky téhle mamince, budu mít krásný den…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Irena Fuchsová | neděle 9.11.2014 21:13 | karma článku: 24,77 | přečteno: 1260x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Včera jste mě mohli asi desetkrát zranit nebo i zabít

Silnice přes starý kolínský most je plná aut, tak chápu, že cyklisté a koloběžkáři používají chodník, i když správně mají použít silnici, na které je i „jejich“ značka v obou směrech. Chápu je, ale proč NIKDY nepoužijí zvonek?

2.5.2024 v 21:15 | Karma: 27,02 | Přečteno: 613x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1230x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,40 | Přečteno: 678x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11 | Přečteno: 4359x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 1002x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Při výbuchu a požáru ve sklepě domu na Přerovsku se zranily dvě ženy

10. května 2024  14:15

Při explozi ve sklepě rodinného domu v Jezernici na Přerovsku se dopoledne zranily dvě ženy. Výbuch...

Koalice utne obstrukce. Chcete na hokej, to je celá pravda, řekla Schillerová

10. května 2024  5:43,  aktualizováno  14:06

Přímý přenos Vládní pětikoalice prosadila, že o návrhu opozice na vrácení návrhu na zavedení korespondenční...

Rusko útočí na Ukrajinu z nového směru. Bránit Charkov zamířily posily

10. května 2024  12:40,  aktualizováno  14:05

Ruské jednotky se pokouší prolomit ukrajinskou obranu v pohraničí na severu Charkovské oblasti,...

Starší řidič oběma koly přejel ženu na přechodu, utrpěla mnohočetná zranění

10. května 2024  13:45

Starší řidič ve čtvrtek v Jeseníku vážně zranil ženu, která šla se psem po přechodu. Šofér ji...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 748
  • Celková karma 30,11
  • Průměrná čtenost 2339x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.