Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Spí se vám dobře, pane "doktore"?

Irenko, mohu vám říct, že někteří lidi jsou zvláštní. Tak jsem byla na ORL, jak jsem vám psala, že tam půjdu. Tak tam přijdu, šla jsem do ordinace, a teď to začalo...

Než budu pokračovat, představím vám Tamaru, která mi napsala, jak byla na ORL. Známe se od roku 2012, kdy mi napsala první mail, jako reakci na mé Dobré ráno na ČRo2. Od té doby si píšeme a máme se rády. Místo smajlíka, který dělal v Tamařině počítači pro nevidomé, potíže, máme TSU. Znamená to, Teď Se Usmívám. Už jsme se v Praze i několikrát sešly. Tamara na mě poprvé čekala na Hlavním nádraží a vypadala strašně zranitelně. Taková dospělá holčička. Ale zdání klame. Je nesmírně inteligentní, vnímavá a laskavá. Je jí kolem pětapadesáti, má invalidní důchod na jistou nemoc, a jako by ta nestačila, ještě k tomu skoro nevidí.

Tady je pokračování jejího úterního mailu:

Od:Tamary  Komu: Irena Fuchsová fuchsova.irena@centrum.cz
Datum: 31.05.2016 12:58
Předmět: zprávička
... Máte si kam sednout? Tak jsem si sedla. Doktor vzal doporučení od p. doktorky a podíval se mi do krku. Pak jsem mu řekla, že mám něco v levém uchu, a on se tam podíval a řekl: Máte tam krev. On se ani nesnažil vyčistit to ucho od krve. Prostě mě odvedl k výtahu a nazdar. Vlastně mi dal kloktadlo. Sestra tam seděla jak tvrdé y. Minule to bylo s tou rýmou podobné. No, byla jsem u něho asi 2 minuty, víc ne. Já tomu nerozumím, ale myslím, že když je to ucho nějak v nepořádku, tak by se tam mohla dostat nečistota. Když člověk spadne a rozbije si koleno, tak si to třeba čistí kysličníkem, event. si to zalepí.
Pá Irenko.
Dne 31.5.2016 v 13:20 Irena Fuchsová napsal(a):
Tamarko, a proč jste mu to neřekla? Máte chodit na prohlídky s někým, kdo se vás zastane. Takoví doktoři jsou, nezlobte se na mě, že to napíšu hrubě, prasata. Vážně. A žádné TSU.
Papa. Irena

Od: Tamary Komu: Irena Fuchsová fuchsova.irena@centrum.cz
Datum: 31.05.2016 14:41
Předmět: zprávička
Já jsem se ho ptala, jestli mi to vyčistí, když tam mám krev. A proč mi to nevyčistí a jestli mám přijít na kontrolu s tím uchem a krkem. Když řekl, že ne, co jsem měla dělat. Prostě nezájem. Promiňte, že to říkám tak tvrdě. To je jasné, že to není TSU.
Pá Irenko.
Od: Tamary Komu: Irena Fuchsová fuchsova.irena@centrum.cz
Datum: 02.06.2016 12:08
Předmět: zprávička
Irenko, to budete koukat. Tak jak už jsem psala, ušní lékař mi řekl, že mám v uchu krev a poslal mě domů. Jenomže mně to bylo divné, včera jsem volala své p. doktorce a jelikož tam byla až dneska, šla jsem tam dneska s tzv. poškrábaným uchem. Ona má takovou tu trubičku, co se s ní kouká do ucha a když se tam podívala, tak víte, co mi řekla? Řekla mi, že mám zánět zevního zvukovodu. Tak praktická doktorka to pozná a ušař ne. Musím na ušní do Kateřinské, ale vy asi nevíte, kde to je. A tohle není vůbec na TSU. Mohl mi dát kapky nebo něco proti zánětu do ucha a už jsem se  mohla 2 dny léčit. Hlavně, že dělá srandičky. Ona mi ty kapky napsat nemůže, to musí ušař. Irenko, ach jo!
Pá Irenko. Tamara

Od: Irena Fuchsová fuchsova.irena@centrum.cz Komu: Tamara 
Datum: 02.06.2016 20:01
Předmět: zprávička
To tedy koukám! A měla jsem pravdu, Tamarko, když jsem o něm napsala, že je prase! Asi o tom napíšu blog. Papa. Irena

P. S. Jméno pana "doktora" znám. A Tamara je jméno smyšlené.

Autor: Irena Fuchsová | čtvrtek 2.6.2016 22:35 | karma článku: 40,94 | přečteno: 10970x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Včera jste mě mohli asi desetkrát zranit nebo i zabít

Silnice přes starý kolínský most je plná aut, tak chápu, že cyklisté a koloběžkáři používají chodník, i když správně mají použít silnici, na které je i „jejich“ značka v obou směrech. Chápu je, ale proč NIKDY nepoužijí zvonek?

2.5.2024 v 21:15 | Karma: 25,67 | Přečteno: 553x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,16 | Přečteno: 672x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Příměří v nedohlednu. Jednání Izraele s Hamásem v Káhiře ztroskotala

5. května 2024  18:31

V Káhiře v neděli skončila jednání o příměří mezi radikálním palestinským hnutím Hamás a Izraelem,...

Kdo vlastní české firmy. Zahraniční kapitál roste, počet Rusů v čele klesá

5. května 2024  18:22

Ruský kapitál v českých firmách od invaze na Ukrajinu a s ní spojenými sankcemi klesá, některé...

Měření lebek či nucená převýchova. Sámové podávají svědectví o křivdách

5. května 2024  18:20

Krádeže území, odebírání dětí na převýchovu nebo pseudovědecké experimenty. To je pouze část...

Záchranka na maratonu ošetřila 52 běžců po kolapsu, do nemocnice museli čtyři

5. května 2024  13:30,  aktualizováno  17:53

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili 52 běžců, vesměs po kolapsu. Informovali o...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 748
  • Celková karma 29,91
  • Průměrná čtenost 2339x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.