Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Láskyplné eskapády v bazénu

Všichni vzpomínáme. Na děti - když na ně přijde řeč. Na školu - když potkáme spolužáky. Na příbuzné - když se sejde rodina. Ale věřili byste, že za vzpomínky na mé láskyplné eskapády, může klíček od skříňky u bazénu?

Klimkovické lázně u Ostravy byly otevřené koncem roku 1994 a já tam poprvé jela v létě 1995 a jezdím tam dodnes. „Paní Fuchsová, to už je to zase rok,“ volali na mě po příjezdu údržbáři. A když jsem dostala pokoj na pátém poschodí, zlobily se pokojské z loňského, čtvrtého, proč nejsem zase u nich. Sestřičky mě vítaly na procedurách a navzájem jsme se informovaly, co je nového u nich a jaká kniha je nová u mě.

Za ty roky se v lázních hodně změnilo, ale dost věcí zůstává stejných. Například v šatně před bazénem jsou stále skříňky, do kterých odložíme své věci, skříňku zamkneme, a v plavkách, s klíčkem v ruce, se vydáme do sprch, a když se osprchujeme, jdeme k bazénu, kde klíček s číslem své skříňky, pověsíme na jeden z mnoha věšáčků na zdi.

Od prvního pobytu v lázních jsem měla problém, zapamatovat si číslo klíčku, abych si po cvičení v bazénu, vzala z věšáčku ten správný.

"Dvacet, dvacet, dvacet...“ říkala jsem si, když jsem skříňku zamykala. „Dvacet,“ opakovala jsem si, když jsem se před vstupem do bazénu, sprchovala. „Jak si tu dvacítku zapamatuju!?“ A už v roce 1995 mě napadlo, abych si číslo zapamatovala podle toho, co podstatného jsem prožila v oblasti svých láskyplných eskapád, ve dvaceti letech.

Když mi bylo dvacet, zamilovala jsem se do Jarka z Brna, který mi odepsal na můj inzerát v Mladém světě, Spisovatelka hledá Zn.: Přítele. Přišlo mi dvacet osm odpovědí a Jarka jsem okamžitě vyřadila. Bylo mu pětatřicet. Dědek, řekla jsem si pohrdavě, ale po přečtení všech odpovědí, postoupil na první místo a byla z toho láska jako trám, která začala každodenním psaním dopisů, díky čemuž jsem získala celoživotní přátelství pošťáka pana Kočičky, který mi denně házel dopisy od Jarka, do mé schránky. Když jsem se po roce od Jarkova kamaráda náhodou dozvěděla, že Jarek má dvě děti a je ženatý, což mi zapomněl říct, bylo po lásce…

"Dvacet, dvacet,“ říkala jsem si spokojeně, když jsem se ponořila v bazénu do vody. „Můj klíček má číslo dvacet. To nezapomenu. Dvacet. Bylo mi dvacet let a Jarek, kterého jsem milovala, byl prolhaný zmetek! Naše láska byla sice krátká, ale jeho lež mě tehdy bolela hodně dlouho.“

A tak jsem při každém bazénu vzpomínala na láskyplné eskapády svého mládí. Ano, mládí! Skříňky sice měly čísla od jedné do pětatřiceti, ale nižší čísla byla na druhém konci ode dveří, kterými se do šatny vcházelo, takže jsem si většinou zabrala skříňky, které byly blíž, a měly čísla od šestnácti do pětadvaceti.

Nikdy se nestalo, že bych si nevzpomněla na něco láskyplného, na něco, na co se nezapomíná, a tak jsem byla přesvědčená, že moje láskyplné vzpomínání zachrání moji paměť i letos, ale mýlila jsem se.

Přišla jsem poprvé na bazén a vybrala si skříňku s číslem dvacet pět. Okamžitě jsem zapnula paměť, a čekala jsem, že mi z ní vyskočí nějaká moje láskyplná eskapáda – a ono nic.

"Dvacet pět! Dvacet pět,“ říkala jsem si urputně, když jsem se ponořila do vody, smířená s tím, že si po odchodu z bazénu vezmu určitě cizí klíček, ale v tu chvíli si mě v prosklených stěnách našly paprsky slunce, které mou paměť probudily.

"Když ti bylo dvacet pět, narodil se ti syn!“

 

Tento fejeton vyšel v pondělí 22. srpna 2016, v Magazínu ONA DNES.

Autor: Irena Fuchsová | pondělí 22.8.2016 21:52 | karma článku: 24,57 | přečteno: 790x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,77 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 662x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,10 | Přečteno: 4348x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4353x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 29,91
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.