Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Utrpení v rychlíku Kolín - Praha

Kde jsou ty časy, kdy jsem se těšila na sobotní zkoušku v Činoherním klubu, protože jsem věděla, že pojedu z Kolína sama v kupé, budu si v klidu číst nebo dělat korektury, zuju si boty a nohy si dám na protější sedadlo...

Vlaky jsou teď o víkendu čím dál narvanější. Z Kolína do Prahy i z Prahy do Kolína. Ale dojíždím do Prahy od roku 1994 a umím si kolem sebe udělat "bublinu", ve které přežiju všechno. Alespoň se mi to dařilo do dnešní soboty, do 08.12. hodin.

Na čtvrté nástupiště přijel na čas rychlík od Havlíčkova Brodu a skoro nikdo nevystupoval, což se ve všední dny nestane - to vždycky vystoupí polovina cestujících. Ajajaj, řekla jsem si. Bude narváno. A bylo.

Procházela jsem vagóny a vidina příjemného času, stráveného nad sobotním tiskem v prázdném kupé, se mi rychle vzdalovala. Pak jsem ve vagónu, kde byla větší kupé, objevila u dveří dvě volná místa, pro sebe a pro moji tašku. Naproti mně bylo volno a u okna seděla příjemná čtyřicátnice a vedle mé tašky, také u okna, dívka tak třicetiletá. Za nimi byla čtyři sedadla, dvě a dvě proti sobě, kde seděly čtyři dívky.

Svlékla jsem si bundu, položila na sedadlo vedle sebe tašku, vyměnila jsem si brýle na dálku za brýle na čtení, vytáhla jsem noviny - a pak jsem si TO uvědomila. Strašný hluk! Zvuky vysoké, nízké, klokotající a hlavně neustálé! Ty čtyři dívky si povídaly. Jedna přes druhou. Povídaly si rychle, bez sebemenší pauzy, jako by jim někdo řekl, jestli přestanete mluvit, vlak vykolejí! MUSÍTE mluvit pořád! NESMÍTE přestat!

Víte, abych si znovu vyměnila brýle, schovala noviny, oblékla si bundu a šla hledat jiné místo, na to jsem neměla náladu. Navíc ze zkušenosti dojížděče vím, že ne vždycky se takové přesednutí podaří. Někdy je to, jak se říká, z deště pod okap.

Dobře, zůstanu, ale ty holky si "vytěžím", rozhodla jsem se a vyndala jsem papír a tužku, že si budu psát, co si povídají a třeba nasbírám materiál pro blog nebo fejeton.

Myslíte, že se mi to podařilo? Kdepak. Nebylo co zapisovat. Ty dívky se totiž vůbec neposlouchaly. Mluvily všechny čtyři najednou, každá si vedla svůj monolog a chrlila ze sebe všechno, co nestačila sdělit v esemeskách, na facebooku atd. V tom rámusu čtyř mluvících dívek, nešlo zachytit souvislou větu nebo dokonce příběh! Nic. Byly to čtyři kulomety, které až do Prahy střílely. Ratatatata! Ratatatata! Ratatatata!

Když jsme přijeli do Prahy a dívky se začaly oblékat, zjistila jsem, že nepřijely do Prahy spolu, aby šly třeba na výstavu, na nákupy, na návštěvu - ne. Navzájem se rozloučily a z vlaku už vystupovala každá sama.

Šla jsem do Činoheráku, moje třeštící hlava se pomalu dostávala do klidu a nastoupilo mírné zděšení.

Ty čtyři dívky neumí poslouchat druhého, nezajímá je, co říkají ostatní a proč by je to zajímalo, když ty ostatní také nezajímá, co říkají ony, stačilo jim mluvit a mluvit a mluvit, a bylo jim úplně jedno, co říkají ostatní...

Třeba je to dneska normální. Všichni jsou tak zblblí ze všech mobilů a sociálních sítí, že si prostě "na živo", neumí povídat. Vůbec bych se nedivila, kdyby si teď ty čtyři dívky spokojeně říkaly, jak krásně si ve vlaku popovídaly...

Autor: Irena Fuchsová | sobota 15.10.2016 21:43 | karma článku: 34,03 | přečteno: 2641x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Včera jste mě mohli asi desetkrát zranit nebo i zabít

Silnice přes starý kolínský most je plná aut, tak chápu, že cyklisté a koloběžkáři používají chodník, i když správně mají použít silnici, na které je i „jejich“ značka v obou směrech. Chápu je, ale proč NIKDY nepoužijí zvonek?

2.5.2024 v 21:15 | Karma: 25,80 | Přečteno: 560x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 28,40 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,16 | Přečteno: 673x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11 | Přečteno: 4354x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 1000x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 748
  • Celková karma 29,92
  • Průměrná čtenost 2339x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.