Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zákaz nakupování

Když se před lety objevila první zpráva o tom, že o svátcích budou mít supermarkety zavřeno, první reakce mého okolí byly negativní.

Zaměstnanci supermarketů shodně spílali tomu, kdo si takovou blbost vymyslel.

"Přijdu o příplatek.“

„Děti jsou doma, tak si jdu do práce odpočinout.“

„Mně nevadí, být o svátcích v práci!“

„Radši mám volno ve všední den, když je muž v práci a děti ve škole.“

A reakce z druhé strany, od zákazníků, byly podobné.

„Kdo chodí nakupovat o svátcích, půjde zase. Tam, kde budou mít otevřeno.“

„Komu se asi nelíbí, že si od listopadu pochvalujeme, že konečně nemusíme všechno nakupovat v pátek?“

„A to si někdo myslí, že závisláci na nákupech, půjdou místo nakupování o svátcích, na výstavu, na výlet nebo do divadla?!“

„Mně vyhovuje, že si můžu jít nakoupit kdykoli. Třeba ve dvě hodiny ráno. Tomu říkám služba zákazníkům.“

Osobně mi je to fuk, protože do supermarketů nechodím. Jsou veliké a pro mě, neznalého zákazníka, nepřehledné. Představa, co všechno se svojí nohou po obrně budu muset projít než nakoupím a dostanu se k pokladně, mě děsí. V Kolíně nakupuju v zálabské samoobsluze, která je malá a mohla bych v ní nakupovat poslepu, protože přesně vím, kde co je.

Nicméně reakce zaměstnanců supermarketů a zákazníků na první zprávy o tom, že se uvažuje o zákonu, který bude zakazovat prodej o svátcích, mě přesvědčily o tom, že takový nesmysl neprojde. Ale jak už všichni víme – nesmysl prošel.

Před týdnem, 28. října 2016, jsem šla z Činoherního klubu, z generální zkoušky hry, "Urna na prázdném jevišti". Když jsem míjela veřejný dům v ulici Ve Smečkách, napadlo mě, proč ten zákon nemyslel na ženy, zde pracující...

Autor: Irena Fuchsová | pátek 4.11.2016 20:41 | karma článku: 33,75 | přečteno: 1981x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 27,98 | Přečteno: 1203x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,03 | Přečteno: 664x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11 | Přečteno: 4349x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 996x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Emília Vášáryová a Petr Nárožný

Pokaždé, když vidím v televizi Emílii Vášáryovou, vzpomenu si, jak jsme na podzim v roce 2000 zkoušeli v Činoherním klubu hru, Návrat do pouště, kde paní Milka, jak jsme jí všichni říkali, hrála sestru Petra Nárožného.

23.2.2024 v 23:22 | Karma: 38,67 | Přečteno: 4355x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

KOMENTÁŘ: EU byla naše výhra a šťastné rozhodnutí, byť přinesla i chyby

2. května 2024  10:41

Česká republika i Evropská unie stály před dvaceti lety před velkým rozhodnutím. Pro obě strany to...

Z Kolumbie pašoval tašku plnou kokainu, v Praze na letišti ho zadrželi celníci

2. května 2024  10:32

Na konci minulého týdne zadrželi celníci na pražském Letišti Václava Havla cizince, který měl ve...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 48 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23,  aktualizováno  10:28

Nejméně 48 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Kyjev na Rusko vyslal drony, balistická raketa v Oděse způsobila požár

2. května 2024  7:20,  aktualizováno  10:24

Sledujeme online Ukrajinské drony v noci na čtvrtek poškodily energetickou infrastrukturu v západoruské Orlovské...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 747
  • Celková karma 30,43
  • Průměrná čtenost 2342x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.