Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Monolog miminka

"Monolog miminka" jsem sice napsala v horkém létě, ale kéž by pomohl některým maminkám jako zvednutý prst i na podzim, v zimě a na jaře. 

Maminka čtyřměsíčního miminka se obléká. Půjdou na procházku. Venku je krásný letní den. Vezmu si mini, rozhodne se maminka. Už se do ní zase vejdu. A tričko! Už nekojím.

Miminko Petřík ji pozoruje.

„Sluší jí to. Když jsem ji viděl po porodu, zhrozil jsem se. Ale už druhý den to bylo lepší. A když jsme přišli domů, lepšilo se to čím dál víc. A venku je krásně. Hned ráno, když roztáhla žaluzie, jsem viděl, že je tam krásně… Néééé! Proboha, co to na mě rve?! Já nechci tyhle dupačky! Jsou strašně teplé! Já chci ty kraťásky, co mi dal včera táta! A nechci na dupačky ještě ty blbé bačkůrky! Chci mít bosé nožičky, sakra! No jo, a teď mi dá ještě tu strakatou bundičku, aby to ladilo! Nervi to na mě, slyšíš?! Venku je horko! Ach jo… musím začít brečet, snad jí to dojde! Béééééééé...“

Už zase řve, povzdychla si v duchu maminka. Snad v kočárku přestane. Proč to dítě pořád tak řve?! Ale sluší mu to, Petříčkovi našemu! Dobře, že jsem mu koupila ty dupačky! Jsou decentní a ty barevné bačkůrky s bundičkou k nim nádherně pasují!

„Peťulko, ty bys mohl fotit reklamy, jak jsi nádherný!“

„Kašlu ti na reklamy, ještě se budu potit někde v ateliéru! Sundej mi tu bundičku! Dej mi tričko a kraťásky, co mi dal táááááta! Bééééééééé...“

Maminka dala řvoucího Peťulku rychle do kočárku, sjela výtahem do přízemí a vyjela z domu.

„To mě zase budou baby okukovat, jak jsem barevně sladěný… no jo, co jsem říkal! Uprskaná už je tady!“

Nad kočárek se naklonila sousedka, které miminko říkalo, Uprskaná.

„No ty jsi, Peťulko, jako z módního časopisu! Ta tvoje maminka si tě ale umí obléknout! Ty budeš honit holky, to tedy jo! Ale toho já se nedožiju!“

„Já se toho taky nedožiju,“ rozčílilo se miminko. „Ty tvoje prsky jsou jako sprcha! Babo, proč nenosíš roušku?! Mamííí! Zachraň mě! Bééééé...“

„Dneska má Peťulka špatný den,“ omlouvala se maminka Uprskané za to, že Peťulka začal plakat, sotva se naklonila nad kočárkem.

„Třeba chce bumbat! To víte, pitný režim se musí u miminek hlídat,“ poučovala maminku Uprskaná a miminko se zhrozilo.

„Nechci bumbat! Nemám žízeň! Zas do mě bude lít čaj! Fuj! Táta mi dává limonádu… neříkal jsem to? Už tahá lahev a strká mi ji… Nechci! Bééééé…“

„Radši pojedeme. Na shledanou,“ rozloučila se maminka s Uprskanou, schovala lahev s čajem a rozjela se od domu.

„Zase na náměstí?! Proč nejedeme do parku? Nebo do lesa,“ vztekalo se miminko. „Tam jezdíme s tátou. Táta mi tam všechno svlékne, nechá mě jenom v tričku a v kalhotkách… Tamhle jde Tlustá! Proč musíme v tomhle horku potkat zrovna Tlustou?! Budou spolu klábosit a já se budu v kočárku pařit! Béééé…“

Maminky se spolu opravdu zastavily.

„Nějak ti brečí, co,“ řekla Tlustá a nakoukla do kočárku. „Ty seš tedy vyfešákovanej. Nejdeš na módní přehlídku, cvalíku?“

„Kde máš malou,“ zeptala se maminka a potěšeně se narovnala u kočárku. Věděla, že jí i Peťulkovi to sekne a že Tlustá bude mít zkaženou náladu na celý den.

„Hlídá mi ji máma. Jdu na kosmetiku a k holiči. A pak mě pozval Honza na oběd. Slíbil, že mi koupí boty a nějaký hadry. To víš, blíží se konec šestinedělí, tak se snaží!“

Když se rozloučily, měly zkaženou náladu obě.

Miminko si vzdychlo.

„To zase bude den. No nic. Musím to vydržet. Tolik miminek to vydrželo, vydržím to taky...“

Autor: Irena Fuchsová | úterý 26.9.2017 14:37 | karma článku: 25,38 | přečteno: 1079x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Včera jste mě mohli asi desetkrát zranit nebo i zabít

Silnice přes starý kolínský most je plná aut, tak chápu, že cyklisté a koloběžkáři používají chodník, i když správně mají použít silnici, na které je i „jejich“ značka v obou směrech. Chápu je, ale proč NIKDY nepoužijí zvonek?

2.5.2024 v 21:15 | Karma: 24,43 | Přečteno: 495x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 28,29 | Přečteno: 1219x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,15 | Přečteno: 669x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11 | Přečteno: 4350x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31 | Přečteno: 997x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Zdanění bezdětných, výpovědi bez důvodu. Fiala chce širokou shodu a klid

4. května 2024  7:55

Z programových návrhů, se kterými přicházejí strany vládní koalice rok před volbami, mají podle...

Rusko do konce srpna zakázalo vývoz cukru, chce zajistit stabilitu na trhu

4. května 2024  7:16

Rusko přechodně zakázalo vývoz cukru ze země. S odkazem na vládní nařízení o tom píší ruské tiskové...

Španělské ministerstvo se rozhodlo zrušit cenu býčích zápasů. Vyvolalo kritiku

4. května 2024  7:05

Španělské ministerstvo kultury se rozhodlo zrušit národní cenu býčích zápasů. Informoval o tom...

Do konce roku by se mohlo konat další jednání české a ukrajinské vlády, řekl Fiala

4. května 2024  6:48

Do konce letošního roku by se podle premiéra Petra Fialy mohlo konat další společné jednání české a...

  • Počet článků 748
  • Celková karma 29,74
  • Průměrná čtenost 2339x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.