Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Včera jsem zase chtěla být chlapem

Ano, zase, protože se mi pravidelně stává, že si přeju být chlapem v situaci, která je pokaždé stejná. Stanu se svědkem násilí, kterému musím bezmocně a zároveň se vztekem přihlížet a říkat si, proč, sakra, nejsem chlap?!

Stalo se to v Kolíně, ale mohlo se to stát, bohužel, kdekoli.

Šla jsem na autobus na kolínském sídlišti. Lidé postávali kolem kryté zastávky, kde se hlasitě bavila skupinka osmi asi dvanáctiletých dětí. Dvě děvčata a šest chlapců. Těsně před tím pršelo, tak jsem si říkala, že se tam schovali před deštěm a čekají na autobus jako my ostatní.

Pak jsem si všimla, že skupinka je taková... nervní. Nebo poplašená? Někteří vybíhali ze zástavky, oběhli ji a zase se tam vrátili, vypadali jako zvěř, která cítí nebezpečí a najednou ze zastávky vyběhl malý kluk, běžel směrem ke mně a za ním se rozeběhl kluk, o dvě hlavy větší. Řval na toho malého, stůj! a to bylo nejslušnější, co řval.

Když byli kousek ode mě, malý se opravdu zastavil a otočil se, velký ho dohnal a pěstí ho praštil do obličeje. Pak ho praštil ještě jednou a ještě. Pokaždé plnou silou a pěstí přímo do obličeje. Pak se dostali za mě. Neotočila jsem se. Koukala jsem na skupinku, schovanou na zastávce. Stáli tam nehybně. Jako sousoší z kamene.

Pak se ten velký vracel kolem mě k zastávce. Šel hrdě. Klátivě. A nebezpečně.

Za chvíli kolem mě přešel i ten malý. Obličej měl pomlácený, v očích slzy, ale usmíval se. Nic mi není! Jsem v pohodě!

Skupinka skoro vzápětí opustila zastávku, přeběhla přes silnici a pomalu mizela mezi paneláky. Ten o dvě hlavy vyšší než ostatní, šel první. Otáčel se a kontroloval, jestli ho stádečko poslušně následuje, a vypadal spokojeně, ale pořád nebezpečně. 

Kdybych byla chlapem, zastavila bych ho hned, jak toho malého praštil poprvé pěstí do obličeje. A řekla bych mu, pojď si to rozdat se mnou a nech na pokoji kluka, o dvě hlavy menšího.

Co by se stalo potom, by mi bylo fuk, protože bych byla chlap. O dvě hlavy větší.

P. S.

Určitě mi někdo vyčte, že jsem se toho malého kluka nezastala. No... bude mi sedmdesát tři. Mám nohu po obrně. A ten kluk, o dvě hlavy větší než ostatní, byl nebezpečný. Kdyby do mě strčil, jdu k zemi. Z nás, co jsme stáli kolem zastávky, se toho malého nezastal nikdo. A kdo by měl? Maminky s malými dětmi? Ženy v mém věku? Děti ve věku napadaného?

A proč jsem nezavolala policii? Vše se odehrálo během necelé minuty a pak skupinka zmizela mezi paneláky. A ten napadený šel s nimi. Dobrovolně.

Autor: Irena Fuchsová | sobota 11.3.2023 22:24 | karma článku: 34,57 | přečteno: 4012x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

Včera jste mě mohli asi desetkrát zranit nebo i zabít

Silnice přes starý kolínský most je plná aut, tak chápu, že cyklisté a koloběžkáři používají chodník, i když správně mají použít silnici, na které je i „jejich“ značka v obou směrech. Chápu je, ale proč NIKDY nepoužijí zvonek?

2.5.2024 v 21:15 | Karma: 29,93 | Přečteno: 742x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

... řekla dívka v autobuse, když jsem si k ní přisedla a zeptala se, jestli nechce, aby si k ní sedl některý ze tří kluků, kteří se po ní otáčeli ze sedadel o kus dál. Pohrdavě se usmála. „To tedy nechci. Jsou trapný...“

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 28,70 | Přečteno: 1240x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Setkání v metru

Byla jsem -náctiletá, když jsem se dočetla, že každý máme na světě své dvojče. Někoho, kdo je jako my. Někoho, o kom budeme na první pohled vědět, že je to on. S kým si budeme rozumět beze slov. Pokud se potkáme. A my se potkali.

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,40 | Přečteno: 680x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

V květnu 2011 se měla začít v Činoherním klubu zkoušet hra Kukura, ve které Juraj bilancuje svůj život. Těšila jsem se, protože ji napsal Martin Čičvák, který ji měl i režírovat. Jsem v ČK jedna nápověda, napovídat tedy budu já.

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11 | Přečteno: 4360x | Diskuse| Společnost

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

Když jsem dneska nastoupila na Zálabí do autobusu, kterým jezdím na nádraží, netušila jsem, co mě čeká. Autobus se rozjel a já vzápětí zaregistrovala, že vzadu telefonuje "kanalizace". Nebyla to žena. Byla to kanalizace.

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,40 | Přečteno: 1003x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Vatikán jde s dobou, vydal nová pravidla pro potvrzování zjevení

17. května 2024  16:51

Vatikán vydal nová pravidla pro potvrzování, ověřování a případné zamítání nadpřirozených jevů,...

Děti se ztratily v davu u hokejové haly, hledali je policisté i se čtyřkolkou

17. května 2024  16:40

Dvě malé děti hledali ostravští policisté ve čtvrtek večer u ostravské hokejové haly, kde se hrají...

Izraelští vojáci ukazují ponižující záběry Palestinců, může jít o válečný zločin

17. května 2024  16:38

Izraelští vojáci zveřejňují dehonestující videa a fotografie ze zadržování Palestinců na Západním...

Fico je při vědomí, odebrali mu odumřelou tkáň. Čeká ho další operace

17. května 2024  13:43,  aktualizováno  16:06

Slovenský premiér Robert Fico je při vědomí, v závažném, ale stabilizovaném stavu, řekla šéfka...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 748
  • Celková karma 31,22
  • Průměrná čtenost 2339x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.