Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

"Snažme se své, hlavně mladé příbuzné, vidět takové, jací jsme byli my, když naše mladická natvrdlost dostávala pořádně na frak..."ANO. A přidala bych ještě - ... a nezkušenost... Diky, paní Ireno, přeji Vám pěkné Vánoce. VR^

Zdroj: https://fuchsova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=740004

0 0
možnosti
Foto

Ale existuje, jen v naší kotlině skutečně zcela výjimečně.

Někteří se domnívají, že už do moudrého stáří dospěli a musejí nás o tom přesvědčovat psaním blogů. ;-D

0 0
možnosti

No, tak stáří s sebou rozhodně automaticky nepřináší moudrost!!!

K té se musí člověk dopracovat poctivou prací na sobě samém v průběhu celého svého života - a to dokáže, bohužel, jen málo lidí.

1 0
možnosti

Moudrost - Chápu jako vyjímečný dar. Zřejmě často zaměňována s tím odžitým - zkušenostmi, věděním - nastudovaným. Pak se očekává, že věkem ten přesycený roztok rozpukne = Moudrostí ! Asi by se tak mělo dít - Neděje se tak automaticky !

Můj skutečný příklad. Ve fabrice, (Karnola), problémy se zbožím.Na látkách, po vyžehlení vystoupily lomy ! Jako mladý mistr jsem si našem technologický způsob. Neodstřeďoval, mokré opakovaně projížděl suškou a opakovaně na šířku roztahoval. Doma jsem to oznámil otci, odborník - Zhrozil se - všechno blbě !! Poslali borce a ten bádal. Furt bádal a nic nevybádal. Na můj dotaz pravil - "Řešení mám, nicméně se nemohu Rozhodnout" ! Doma jsem jej zesměšnil - Já to měl vyřešeno raz - dva! Rodič pravil - Ten technolog, je Moudrý člověk ! On má 4 řešení, nicméně je si vědom, že každé vyprodukuje dalších 5 problémů ! Tedy hledá to konečné č. 5 ! Ty vidíš pouze to své jedno a jsi zcela slepý ! SKUTEČNĚ, ten Borec na to fakt přišel ! Já si uvědomil jaký jsem blb - Obklopen skutečně moudrými lidmi ! Mj., čím více toho člověk ví = Paradoxně se mu rozhoduje hůře ! Je v tom rozpor - Není ! Vidí ten oblouk možností a pak se nemůže rozhodnout = Na první pohled blbec - Obrovský opak pravdou jest - Jako slepý mistr Hanuš ! Natáhne ruku do orloje a neomylně vytasí to kolečko potřebné = Toť Moudrý člověk ! Mládežník to střelí a pravda, někdy mu to i vyjde, pak se pokládá za génia. Nicméně, i to je předstupeň ke zmoudření ... :-)

0 0
možnosti
Foto

Nahraďte "moudro" praktičností a máte po problému. ;-)

Jinak Vám přeji samozřejmě hezké svátky, radost a pohodu - i když to třeba z mých příspěvků tak nevypadá. Nicméně nebýt Vaší profese, stojím tam dodnes ;-D

0 0
možnosti

Moudrost ?

Stáří je někdy dosti nedůstojné, zejména pokud jde o balet,nebo fotbal už to prostě neni ten ladný pohyb a tah na branku. Nicméně hlava občas slouží a tak jí lze s výhodou stále používat. Ale přece i ve stáří je zde mnoho problému k rozlousknutí a tak jak kdysi říkal klasik, chytrý člověk problémy řeší, ale moudrý se jim vyhne.

Praktické využití je různé, například právě v tomto předvánočním čase . No nedělá mi radost úklid, ne že bych žil ve špíně, ale gruntovat do krve je nedobré tělu i duši a tak moudrý člověk znalý jazyků si najde, že Britové mají zvyk v adventním čase neuklízet a protože je to již od dob Winstona náš vzor musíme to akceptovat též....a je to prostě neprůchodný a nepřekonatelný argument.....no ale někdy i ten je sestřelen selským rozumem druhého pohlaví...;-DR^

0 0
možnosti

I83v84a20n42a 58L14a76n16c62e

21. 12. 2019 23:40

Když jsem byla mladá, tak jsem si myslela, že stáří je většinou moudré. Ted když jsem zestárla, tak vím, jak jsem se mýlila. Nejsem totiž ani trochu moudrá, možná trochu poučená, ale na moudrost teprve čekám.;-(

2 0
možnosti
Foto

Už tento poznatek vyvrací Vaši skepsi.

1 0
možnosti
  • Počet článků 746
  • Celková karma 30,01
  • Průměrná čtenost 2346x
Stařenka (1950), která ráda relaxuje na facebooku. Matka (Filip a Rita). Babička (František). Manželka (pan Fuchs). Spisovatelka (33 vydaných knih: http://www.kdyz.cz/vydane-knihy). Členka Obce spisovatelů a Herecké asociace. Moderátorka (ČRo Pardubice: nedělní pořad, Když vypráví nápověda). Fotografka (Kamil Panasonic Fuchs). Publicistka: ONA DNES, VLASTA, PŘEKVAPENÍ. Dětská obrna od roku 1954 (www.polio.cz). Nápověda (Činoherní klub 1994 - stále). Blogerka - v anketě Bloger roku 2019 získala Cenu redakce. Fotografie je od Kamila Fuchse, který je také na facebooku.